جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

کارگردان اثر مطرح کرد؛

"برای فوعه" به قلب داعش زد

مهدی شامحمدی

سینماپرس: مهدی شامحمدی گفت: جدیدترین فیلم مستندم درباره شهرهای فوعه و کفریا است که در محاصره داعش بودند.

به گزارش سینماپرس، مهدی شامحمدی مستندساز درباره جدیدترین فعالیت خود به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تدوین مستندی با نام موقت «برای فوعه» را به اتفاق محمد بابایی آغاز کردیم که چند ماه آینده به پایان می‌رسد.
او افزود: تهیه کنندگی، کارگردانی و بخشی از فیلمبرداری و پژوهش این پروژه برعهده خودم بود، آهنگساز افشین عزیزی، صداگذار حسین ابراهیمی و مشاور تدوین، مرتضی پای شناس و دیگر فیلمبرداران محمدبابایی و عبدالحسین بدرلو بودند.

این کارگردان ادامه داد: از زمان تحقیق و پژوهش تا پایان تدوین حدود سه سال زمان می‌برد و از نیمه دوم ۱۳۹۶ هم برای تصویربرداری در سوریه مستقر شدیم.

او گفت: موضوع این فیلم درباره شهرهای فوعه و کفریا است که سه سال و نیم در محاصره داعش بودند. مردم این شهر با مشکلات فراوان و فجایع مختلفی دست و پنجه نرم کردند و اگر امدادرسانی هوایی نداشتند به طور قطع همه آن‌ها شهید می‌شدند.

شامحمدی گفت: هر روز سه هواپیما از فرودگاه دمشق با هدف تامین سوخت و غذا به سمت این دو شهر پرواز می‌کردند و ما در حدود ۴۰ پرواز برای تصویربرداری با آن‌ها همراه شدیم، در این پروازها پرده گوش چپم پاره شد و خونریزی کرد، شاهد شلیک‌های مستقیم و فراوان بودیم و اتفاقات ناگواری که هیچ وقت از یاد نخواهیم برد.

این کارگردان ادامه داد: شرایط مردم آنچنان سخت بود که به زبان نمی‌توان بیان کرد، شهرهایی که با جمعیت نوزده هزار نفری، ۳۵۰۰ شهید داد اما با دست خالی جلوی داعش ایستادند.

شامحمدی درباره هدف اولین نمایش «برای فوعه» گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد یا به جشنواره سینما حقیقت و یا به جشنواره فیلم فجر خواهیم داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.