یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

گروکشی دولت و فشار بر فعالان عرصه فرهنگ و هنر/۵

مهام: چرا عده ای از ساخت یک سریال استراتژیک که دست جاسوسان و معاندان را «رو» می کند ناراحت شده اند؟

علی مهام

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در پی شنیده هایی مبنی بر قطع بودجه صدا و سیما توسط دولت به دلیل پخش سریال «گاندو» گفت: چرا عده ای از ساخت یک سریال استراتژیک که دست جاسوسان و معاندان را «رو» می کند ناراحت شده اند؟؛ چرا ما باید از انتقاد ناراحت شویم در صورتی که انتقاد همیشه سازنده است؟ چرا ما سعی نمی کنیم به ضعف ها و خطاهای خود پی ببریم و وقتی کسی عیب مان را گوشزد می کند برآشفته می شویم؟

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «گاندو» یک سریال جاسوسی بود، سریالی در مورد جاسوسانی که به نظام و کشور ما ضربه زده و ما را دچار خسران کرده اند، حالا اینکه چرا عده ای افراد این شخصیت ها را به خودشان گرفته اند، الله اعلم!

وی ادامه داد: «گاندو» بهترین اثر تلویزیونی بعد از انقلاب در خصوص نیروهای امنیتی است، سریالی خوش ساخت و تنها اثری در مورد نیروهای امنیتی کشور که به شدت ملموس و قابل باور ساخته شده؛ ما خوب به یاد داریم که آثار قبلی که در این خصوص تولید می شدند به دلیل عدم شناخت دقیق سازندگان و عدم پرداخت مناسب فیلمنامه اغلب مضحک می شدند اما این سریال به بهترین شکل تولید شد و توانست با انبوه مخاطبان ارتباط برقرار کند و حس همذات پنداری مردم را برانگیزد.

مهام خاطرنشان کرد: این سریال ثابت کرد مردم دیگر از سریال های تکراری عاشقانه و دختر و پسری خسته شده اند و به دنبال چنین موضوعات و سوژه هایی هستند. ما باید از این پس همچنان در حوزه تولید آثار استراتژیک از خط قرمزها عبور کنیم نه اینکه خودمان برای خودمان خط قرمز و سانسور درست کنیم؛ هیچ مسأله ای با شلوغ کاری حل نمی شود و همه ما باید از تلویزیون برای تولید آثار این چنینی حمایت کنیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «نیما یوشیج» تأکید کرد: همه ما نظام، انقلاب، سپاه و نیروهای امنیتی کشورمان را دوست داریم چرا که خودمان را از آن ها جدا نمی دانیم و با آن ها بیگانه نیستیم؛ ملت شریف و غیور ایران از معاندان و بدخواهان و ضد انقلاب به دور هستند و به همین دلیل است که وقتی سریالی این چنینی در خصوص جاسوسان تولید می شود از آن استقبال می کنند؛ ما چرا باید از چنین سریال خوش ساختی ناراحت شویم؟

این تهیه کننده در خاتمه این گفتگو افزود: تلویزیون بر اساس مستندات این اثر را تولید کرده، روایت «گاندو» روان و فیلمنامه و شخصیت پردازی های آن بی نقص است، باز هم تأکید می کنم که کار تلویزیون درست بوده و این همه ما هستیم که باید تحمل عبور از برخی خطوط قرمز را داشته باشیم و از چنین آثاری حمایت کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.