شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸

توسط دبیرخانه جشنواره اعلام شد؛

معرفی فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز

پوستر جشنواره ونیز

سینماپرس: جشنواره فیلم ونیز اعلام کرد ساخته جدید هیروکازو کورئدا آغازگر فستیوال ۲۰۱۹ خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم ونیز اعلام کرد در ورژن سال ۲۰۱۹ این جشنواره ساخته جدید هیروکازو کورئدا اکران افتتاحیه را در اختیار خواهد داشت. کورئدا که با ساخته قبلی خودش «دزدان فروشگاه» توانسته بود تندیس نخل طلایی جشنواره بین المللی فیلم کن را ببرد برای نخستین بار دوربین خودش را بیرون از ژاپن برده و با بازیگرانی مشهور اثری را تولید کرده است.

این فیلم که «حقیقت» نام دارد با بازی کاترین دنو، ژولیت بینوش و ایتن هاوک ساخته شده که روز ۲۸ آگوست در ونیز روی پرده خواهد رفت. داستان این فیلم که وقایع آن در پاریس رخ می دهد در مورد یک بازیگر زن سینمای فرانسه است که با انتشار کتاب خاطراتش حواشی زیادی را پدید می آورد. این اتفاق باعث می شود دخترش همراه با همسر و فرزندش از نیویورک به پاریس بازگدد تا متوجه حقایقی شود.

با توجه به این که فیلم های افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز در سال های اخیر همواره از شانس های مهم فصل جوایز بوده اند بعید نیست ساخته کورئدا هم در میان آنها قرار گیرد و امسال به موفقیت های چشمگیری برسد. از این پس نام «حقیقت» در کنار فیلم هایی مثل «لا لا لند»، «مرد پرنده ای»، «کوچکسازی»، «جاذبه» و «نخستین انسان» به عنوان یکی از فیلم های افتتاحیه در تاریخ جشنواره ونیز مطرح می شود. هر چند با توجه به تاریخ اکران عمومی فیلم جدید این کارگردان ژاپنی احتمالا این اثر شانسی برای رسیدن به اسکار خارجی زبان نخواهد داشت. باید دید آیا این فیلم می تواند مثل اثاری نظیر «آرتیست» و «عشق» در بخش اصلی آکادمی پذیرفته شود یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.