یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

دوشنبه ۳۱ تیرماه؛

نمایش و نقد مستند «دلبند» در کانون فیلم «سینماحقیقت»

مستند دلبند

سینماپرس: برنامه این هفته کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش و نقد فیلم مستند «دلبند» اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش سینماپرس، مستند «دلبند» از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸ در سالن «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور یاسر طالبی کارگردان، ناصر صفاریان مسئول نمایش و نشست فیلم‌ها و نیما عباسپور منتقد مهمان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این فیلم قصه زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای ۸۳ ساله به نام فیروزه را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

«دلبند» طی سه ماه اخیر، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، جایزه بهترین فیلم مستند نیمه‌بلند به انتخاب تماشاگران جشنواره مستند هات‌داکس کانادا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان جشنواره فیلم مستند «سوله‌لونا» سیسیل ایتالیا را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی «پارنو» استونی شده بود.

این فیلم پیشتر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «ایدفا» هلند، بخش سینما و فرهنگ غذا Culinary Cinema جشنواره فیلم برلین، بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا به نمایش درآمده بود و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا نیز فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

«دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی الی ایمیج به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز به عهده دارد.

عموم علاقمندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت ۱۷:۳۰ عصر دوشنبه ۳۱ تیر به کانون فیلم «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.