دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

در توئیتر نوشت؛

انتقاد مهرزاد دانش از تقسیم‌بندی سینماگران به ارزشی و غیرارزشی

مهرزاد دانش درنشست نقد و بررسی فیلم «خسته نباشید»

سینماپرس: در پی اقدام شورای صنفی نمایش برای تصویب سه هفته بیشتر از روال معمول برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» مهرزاد دانش از این اقدام انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس، شورای صنفی نمایش در جلسه اخیر خود برای اکران «شبی که ماه کامل شد» طبق یک ماده قانونی که برای فیلم‌های ارزشی صلاحدید شورای صنفی را در نظر گرفته است، سه هفته بیشتر از روال عادل در نظر گرفت.

این اتفاق که واکنش تهیه‌کننده «ایده اصلی» فیلمی که پس از «شبی که ماه کامل شد» در سرگروه استقلال را به دنبال داشت، با بیانیه محمدحسین قاسمی روبه‌رو شد. تهیه‌کننده «شبی که ماه کامل شد» با تشکر از مخاطبان فیلمش اعلام کرد که از اکران فیلمش صرف‌نظر خواهد کرد.

این اتفاقات اما انتقاد مهرزاد دانش را به دنبال داشت او در صفحه توئیترش نوشت:

تقسیم‌بندی فیلم‌ها به ارزشی و غیرارزشی، فاقد معیار واضح است و درج آن در متون حقوقی/اداری، باعث شبهه و خدشه در عدالت می‌شود. همه سینماگران این کشور، فرزندان این دیارند و هر فیلمی از آنها که مراحل قانونی برای نمایش را طی کرده، حق برابر با دیگری دارد.

این البته اولین بار نیست که طبق این ماده قانونی یک فیلم بیش از زمان مقرر روی پرده می‌ماند. پیش از این هم فیلم «محمد رسول الله» پس از پایان زمان اکرانش تا چند ماه بعد هم روی پرده ماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.