دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

رییس دانشگاه تشریح کرد؛

اولویت‌های دانشگاه صداوسیما/ ۲۰۰ تهیه‌کننده تلویزیون بی‌کار هستند

شهاب اسفندياري

سینماپرس: شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما از راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «سلام صبح بخیر» با اجرای حسین کلهر صبح امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه میزبان شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صداوسیما بود که در ابتدا درباره سابقه این دانشگاه توضیح داد: ۵۰ سال پیش دانشگاه صداوسیما جزو اولین مدارس سینما در آسیا بود و تاکنون حدود ۴۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل داشته که اغلب آن‌ها در حال کار هستند و به ویژه در حوزه فنی مشاهیر زیادی از فعالان سینما و تلویزیون، فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

وی افزود: منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، بهروز افخمی، علیرضا رئیسیان، پوران درخشنده، مازیار میری، از فیلمبرداران خوب حسین جعفریان، از بین تدوینگران حسن حسن‌دوست، از میان صدابرداران پرویز آبنار و… فارغ‌التحصیل دانشگاه صداوسیما هستند. البته اسامی این چهره‌ها زیاد است و در سایت دانشگاه لینک مشاهیری که دانشجوی ما بودند وجود دارد. مثلاً معاون سیاسی فعلی سازمان یا معاون فنی سابق هم دانش آموخته همین دانشگاه بوده‌اند.

رییس دانشگاه صداوسیما با انتقاد از حذف برخی دروس در مدیریت‌های قبلی این دانشگاه، تصریح کرد: در سال‌های گذشته رشته‌های فیلمبرداری و تدوین که بسیار مورد نیاز سازمان است با نگاه بیرون سپاری حذف شده بود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه خودش در دانشکده سینما تئاتر درس خوانده، یادآور شد: عبدالعلی علی عسکری رییس صداوسیما بر تقویت نیروهای تولیدی تاکید دارد و دانشگاه صداوسیما دانشگاه جامع علوم و هنرهای رسانه به حساب می‌آید. اما متاسفانه همانطور که اشاره کردم رشته‌های مختلفی با این استدلال که نیازی به آن‌ها نداریم حذف شده بود، در حالی که سازمان در دوره یکی از مدیران اسبق ۲۰ هزار نیرو جذب کرده که از میان آن‌ها مثلاً ۲۰۰ تهیه‌کننده بیکار هستند، البته این افراد رشته مرتبط با کارشان را نخوانده‌اند. اینکه آن‌ها بیکار هستند هم به خودشان برمی‌گردد وگرنه کار بسیار است.

وی ادامه داد: من دوسال و نیم پیش که رییس دانشگاه شدم دیدم رشته تهیه‌کنندگی را هم حذف کرده‌اند! ما از وزارت علوم مجوز گرفته‌ایم و رشته تهیه‌کنندگی را در سه حوزه مستند، نمایشی و آموزشی داریم. ما سال گذشته در زمینه تهیه‌کنندگی نیز پذیرش داشته‌ایم و امیدواریم به رشته‌های جدید هم وارد شویم. از جمله روزنامه‌نگاری رادیو تلویزیونی، رشته جذابی است که برای اولین بار مجوز ارشد آن را گرفته‌ایم.

رییس دانشگاه صداوسیما همچنین درباره نحوه استخدام دانشجویان توضیح داد: ما دیدیم شرط معدل کافی نیست و ممکن است کارگردان خوبی باشد اما نمره‌اش ۱۵ باشد بنابراین کارنامه بر مبنای علمی، هنری و حرفه‌ای که آن را نظام امتیازبندی می‌نامیم قرار داده ایم. اگر کسی بالای ۱۰۰ امتیاز از ۱۵۰ را بگیرد می‌تواند استخدام شود.

اسفندیاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: رشته مطالعات عالی رادیو و تلویزیون در مقطع دکترا چند سال پیش تصویب شده است. تعداد دانشیاران نیز از ۳، ۴ نفر به ۱۲ نفر رسیده و ضابطی جهرمی استاد تمام ما هستند.

وی درباره خوابگاه های دانشگاه توضیح داد: خوابگاه معروف دانشگاه صداوسیما در خیابان فاطمی است. یک خوابگاه کوچکتر در منیریه و خوابگاه دیگری هم در خیابان خالد اسلامبولی داریم. ما فقط برای دوره شبانه شهریه داریم و شهریه های دوره های شبانه ما از دانشگاه آزاد کمتر است.

رییس دانشگاه صداوسیما در پایان خبر داد: امسال برای اولین بار در دفترچه آزمون سراسری و کاردانی برای برخی از استانها سهمیه قرار دادیم چون مراکز این استان‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند گفته‌ایم این تعداد دانشجو از استان‌های مختلف می‌گیریم تا کمبود را برطرف کنیم.

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.