دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

میثم عباسی مطرح کرد؛

«پرگار» خود را برای اکران آماده می‌کند/ نگاهی به چالش‌های سالمندان

فیلم کوتاه پرگار

سینماپرس: کارگردان فیلم کوتاه «پرگار» با اعلام اینکه فیلمش از مرداد در گروه «هنر و تجربه» روی پرده می رود درباره موضوع آن توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش سینماپرس، میثم عباسی درباره فیلم کوتاه خود با نام «پرگار» که قرار است مرداد ماه در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود به صبا عنوان کرد: این فیلم کوتاه به احتمال زیاد از اوایل مرداد اکرانش را آغاز می کند اما تاریخ دقیق اکران یکی دو روز آینده مشخص می شود.

این کارگردان جوان موضوع این فیلم کوتاه را اینگونه بیان کرد: فیلم کوتاه «پرگار» در حوزه اجتماعی-خانوادگی تولید شده و ایده اولیه این فیلم را که درباره سالمندان و چالش هایی که با آن رو به رو هستند، است از پدرم گرفتم. موضوع فیلم به نوعی دغدغه شخصی من بوده و شخصیت های داخل فیلم مابه ازای خارجی دارند.

وی افزود: تولید این فیلم ۱۸ دقیقه ای حدود سه سال طول کشید و ما از سال ۹۳ تا بهار ۹۶ درگیر ساخت آن بودیم.

عباسی درباره پیش بینی اش از مواجهه مخاطب با این فیلم کوتاه «پرگار» در اکران توضیح داد: امیدوارم که از این فیلم و چهار فیلم کوتاه دیگر که در یک باکس در گروه «هنر و تجربه» اکران می شوند نه فقط از طرف مخاطبان فیلم کوتاه بلکه از طرف همه مردم استقبال و حمایت شود. مردم با دیدن فیلم کوتاه تا حد زیادی بیگانه هستند و فرهنگ دیدن فیلم کوتاه خصوصا روی پرده سینما در کشور ما هنور جا نیفتاده است ولی ما پنج کارگردان تصمیم گرفتیم خودمان دست به کار شده و تبلیغات را با حمایت گروه «هنر و تجربه» انجام دهیم.

عباسی افزود: «هنر و تجربه» اتفاق بسیار مهم و خوبی است که در این سال ها رخ داده و باید از بانیان آن قدردانی کرد. من خودم به شخصه در سال های اخیر تقریبا مخاطب «هنر و تجربه» بوده ام و فیلم هایی که در این گروه دیده ام بیشتر مرا اغنا کرده و به نظرم نسبت به فیلم های جریان غالب، فیلم های قابل تامل تری هستند. همچنین «هنر و تجربه» این فرصت را برای فیلمسازان کوتاه و مستند فراهم کرده تا فیلمشان را روی پرده به اکران عموم درآورند.

او درباره حضور فیلم کوتاه «پرگار» در جشنواره های داخلی و خارجی اظهار کرد: وقتی فیلم ساخته شد به دلیل مشکلات مالی نتوانستم پخش و عرضه فیلم را به پخش کننده بسپارم و خودم پخش فیلم را به عهده گرفتم و از آنجا که این کار تخصص و تجربه خودش را می طلبد متاسفانه در عرضه بین المللی فیلم خیلی موفق نبودم و فیلم خیلی در عرصه بین الملل دیده نشد اما در رویدادهای داخلی معتبری مانند جشن تصویر سال، جشنواره منطقه ای انجمن سینمای جوانان کاشان، جشنواره فیلم سلامت و… این فیلم حضور داشت.

این کارگردان در پایان درباره فعالیت های جدید خود گفت: در حال حاضر مشغول تدوین چند فیلم کوتاه هستم. در کنار تدوین در حال تحقیق و پژوهش یک موضوع اجتماعی برای ساخت یک فیلم مستند هستم.

عوامل فیلم کوتاه «پرگار» عبارتند از نویسنده و کارگردان: میثم عباسی، مشاور فیلمنامه: رضا صورتی، بازیگران:حسین قادری، فاطمه مرتاضی، تصویربردار:سامان احمدی، صدابردار: احمدرضا طائی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، تدوین و اصلاح رنگ: مجید قاسمی، منشی صحنه و دستیار کارگردان: مهرنوش معصومی، طراحی صحنه و لباس: زهره رحمانی، طراح چهره پردازی: پریسا کاکوئی، طراح پوستر: حمید رجائی، ساخت آنونس: میلاد احمدوند، عکاس: حامد کبوک، تهیه کنندگان: رضا صورتی و میثم عباسی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.