چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

شیخ‌طادی مطرح کرد:

دروازه سینما را برای ورود پول‌های کثیف باز گذاشته‌ایم

پرویز شیخ طادی

سینماپرس: کارگردان سینما، از ورود پول‌های کثیف به شبکه نمایش خانگی و سینما و راه جلوگیری از آن گفت.

به گزارش سینماپرس، پرویز شیخ طادی کارگردان سینما، درباره ورود پول‌های کثیف به شبکه نمایش خانگی و سینما و راه جلوگیری از آن به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این موضوع چند سالی است که مطرح است و متاسفانه برای جلوگیری از آن به نتیجه خوبی نرسیده ایم. یکی از دلایل آن این است که پول کثیف طالب دارد؛ اما چرا باید پول کثیف وارد کار و خانواده سینمایی ما شود؟ مگر هر چیز کثیفی هرجا وجود دارد، باید آن را برداریم؟
او افزود: پول، شغل و فکر کثیف وجود دارد؛ اینکه چرا ما دروازه سینما را برای ورود این‌ها باز می‌کنیم و چرا به اینجا رسیده ایم و آن را سر سفره‌مان می‌بریم، باید بررسی شود.

این کارگردان ادامه داد: باید بدانیم اصلا چرا این پول‌ها وجود دارند و از آن استفاده می‌کنیم؟ ما سینمایی‌ها اگر یک سال اعتصاب کنیم و فیلم نسازیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ بهترین اثرش این است که منبع این مشکل ریشه یابی می‌شود؛ اما وقتی همه با هم می‌سازیم و دستمان در جیب پول کثیف است؛ وقتی بودن آن را می پذیریم تا کارمان راه بیفتد، اتفاق مثبتی نمی‌افتد؛ چون همه ما کاسبیم.

او در خصوص وظایف وزارت ارشاد و به تبع آن مجلس و کمیسیون فرهنگی در جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به سینما گفت: وقتی نظام سرمایه داری بدون حد و حصر و حدود وارد جایی می‌شود، هیچ چارچوبی نمی‌توان برای آن قائل شد. وزارت ارشاد هم اگر بخواهد ورود این بودجه‌ها را قیچی کند، باید ریاضت بکشد و این اراده و قدرت و ایمان را داشته باشد که بگوید من پول کثیف وارد نمی‌کنم، حتی اگر سینما بمیرد. آن وقت همه مجبورند برای حل این معضل فکری درست و اصولی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.