شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

هزینه کرد ۷میلیاردی خانه سینما در سال ۹۷؛

لزوم ابهام زدایی از شفاف‌سازی بودجه خانه سینما

خانه سینما

سینماپرس: شفاف‌سازی مالی مدیریت سازمان سینمایی به خانه سینما رسید و در مرحله اول فهرستی از هزینه کرد بودجه‌ای خانه سینما منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، این فهرست مشخص می‌کند که در سال ۹۷ نزدیک به هفت میلیارد بودجه (دقیقا شش میلیارد و ۸۵۰میلیون) در خانه سینما صرف شده است.
اصولا باید بخش عمده این بودجه میلیاردی صرف کمک به ارتقای وضعیت زندگی بدنه سینما می‌شد اما جزییات خرج بودجه حکایت‌هایی دیگر دارد.
چنانکه بیش از یک میلیارد بودجه (دقیقا یک میلیارد و ۱۸۰میلیون) صرف کمک به برگزاری نشست‌های تخصصی شده! بیش از یک میلیارد (دقیقا یک میلیارد و ۲۹۴میلیون) صرف برگزاری جشن و کتاب سال و فعالیت فرهنگی(!؟) شده است.
نزدیک به نیم میلیارد(دقیقا ۴۷۵میلیون) صرف کمک به تأمین زیرساخت‌های فروش اینترنتی و تبلیغ شده است! در فهرست بودجه‌ای خانه سینما با صرف رقم ۱۰۸ میلیونی برای طراحی خانه سینما روبه‌روییم!
بنابراین در خانه سینما هزینه‌های هنگفت شده برای اموری که کمترین ربط مستقیم به ارتقای رفاه بدنه سینما ندارند و از آن سو برای یک اقدام کاملا رفاهی مربوط به صنف که تعاونی مسکن اعضاست فقط ۲۰ میلیون هزینه شده است!
فهرست بودجه‌ای خانه سینما شگفتی‌های دیگری هم دارد. مثلا صرف ۴۲۰ میلیون برای «سایر خدمات»!
امید که در ادامه شفاف‌سازی حسین انتظامی، جزییات دقیق بودجه‌ای خانه سینما هم مشخص شود و اینکه مثلا آن ۱۰۸میلیون برای طراحی خانه سینما دقیقا به چه کسانی رسیده؟ یا آن بیش از یک میلیارد بودجه که اسما صرف برگزاری جشن و کتاب و… شده دقیقا بین چه کسانی و به چه منظوری تقسیم شده؟

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.