دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

اندر سرمایه های مشکوک در سینما؛

آیا پولشویان به راحتی کار خود را می‌کنند؟

پولشویی

سینماپرس: پخش آیتم مساله پولشویی و سرمایه گذاران مشکوک اینبار در بخش اخبار شبانگاهی باید نهادهای نظارتی سینما را به خود آورد.

به گزارش سینماپرس، ماجرای پول‌های کثیف در سینما بعد از بازداشت سید هادی رضوی و دیگر پولشویان به سینما مطرح شد. این مساله به دلیل اهمیتی که دارد در رسانه‌ها بارها مطرح شده است و اینبار در اخبار شبانگاهی نیز به آن اشاره شد.

در این گزارش با چندتن از جوانان فعال فرهنگی درباره ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما صحبت می‌شود و آنان از پول‌های کلانی که در سینما وارد می‌شوند می‌گویند. خبرنگار تسنیم اضافه می‌کند که سرمایه گذاران جدید در سینما قبل از فروش با سرمایه دیگری اقدام به ساخت اثر هنری می‌کنند و سود خود را در حین تولید بدست می‌آورند در حالی که منطق سینما در سودآوری به فروش بلیط و منوط به اکران است. اما این سرمایه‌گذاران مشکوک قبل از اکران به سود خود دست پیدا می‌کنند! یکی از سرمایه‌گذاران معروف دیگر به نام م. م نیز با تولید ۶ فیلم اکران نشده در حال تولید ۶ فیلم دیگر است و به تازگی نیز اقدام به راه‌اندازی رسانه‌ای خبری در حوزه فرهنگ و هنر کرده است. واقعا این سرمایه‌گذار که هنوز یک ریال سود از فیلم اول خود بدست نیاورده است چگونه می‌تواند ۶ فیلم دیگر را وارد پروسه تولید کند؟ آیا نباید شورای پروانه ساخت نسبت به ورود این پول‌ها به سینما حساس باشد؟

پولشویی و واکنش رسانه‌ها منجر به آن شده است که ص. ر یکی از سرمایه گذارن معروف این روزهای سینمای ما در مراسم افتتاحیه فیلم جدید خود در یکی از پردیس‌های سینمایی بگوید که نباید سرمایه‌گذاران را از سینما راند و آنان نباید از سینما فاصله بگیرند زیرا حتی بانک‌ها هم نمی توانند به سینماگران کمک کنند. حرف‌های او دارای نوعی تهدید پنهان است که اگر ما سرمایه‌گذاران نباشیم پولی برای ساخت فیلم نخواهد بود.

در هر حال این سخنان آن هم در میان مردم نشان از باز بودن دست این افراد است. یعنی اینکه سازمان‌های مربوطه و نظارتی بدون داشتن قوانین مشخص و معینی سند و جواز فعالیت‌های آنان را داده است تا پولشویان و سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی به کار خود ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.