دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

در شبکه آی فیلم؛

یک مسابقه تلویزیونی از شبهه تا واقعیت

آی‌فیلم پلاس

سینماپرس: تهیه‌کننده مسابقه آی‌فیلم اعلام کرد که «نما به نما» صرفاً یک مسابقه تلفنی است و هیچ شبهه‌ای ندارد.

به گزارش سینماپرس، مسابقه «نما به نما» اولین برنامه زنده در شبکه آی‌فیلم است. مسابقه‌ای که به‌جهت محتوای جذاب و هیجان، مخاطبان زیادی را به سمت خودش متوجه کرده است. «نما به نما» نام یک کتاب ۲ جلدی است که در بحث سینما و تلویزیون و کارگردانی مرجع است. به سبب نزدیکی موضوع آن به محتوای مسابقه، این نام برای عنوان مسابقه انتخاب شد. این مسابقه به گونه‌ای است که از شرکت‌کنندگان، درباره نام، جزئیات و عوامل سازنده فیلم ‌و سریال‌های ایرانی، ایران‌شناسی و اطلاعات عمومی سؤال می‌شود.

اما در مسیرِ اتفاقات غیراصولی و غیرمنطقی تجاری در تلویزیون یا همان اعمال قدرت برخی از اسپانسرها، واکنش‌های بسیار متعددی را به همراه داشت. از مهمترین آن می‌توان به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره ثروت‌های بادآورده، نظر مراجع و دستور صریح رئیس سازمان صداوسیما به بازنگری در برنامه‌های اسپانسری تلویزیون اشاره کرد.

در این میان چند مسابقه از تلویزیون برای مدتی کنار رفتند که برخی از آن‌ها برای اصلاح ساختار کلی و برخی هم جزئی. مسابقه تلفنی «نما به نما» شبکه آی‌فیلم یکی از این مسابقات بود که البته با اصلاح ساختار، تغییرات در بازی و مجری به آنتن بازگشته است. مجید محمودی درباره این تغییرات، توقف چند ماهه و ماجرای شبهه‌های برخی از مسابقات تلویزیونی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: مسابقه «نما به نما» شبکه آی‌فیلم هیچ شبهه‌ای ندارد؛ شبهه آن زمانی اتفاق می‌افتد که یک پول هنگفتی از مردم گرفته و با همان پول به شرکت‌کننده، جوایز هنگفتی داده شود.

او درباره ماجرای توقف چند ماهه مسابقه «نما به نما» و شبهه غیرشرعی بودن برخی از مسابقات تلویزیونی، تصریح کرد: در اواخر سال گذشته دو مسابقه تلویزیونی کنار گذاشته شدند که شبهه بخت‌آزمایی داشتند. البته فرآیند بررسی مسابقه‌های اسپانسرمحور شاملِ حال ما هم شد و «نما به نما» از اول فروردین تا هفتم اردیبهشت از کنداکتور کنار رفت تا مدیران شبکه بررسی کنند. از آنجائیکه مسابقه ما آن فرآیند ثبت‌نام در اپلیکیشن و آن هزینه‌های هنگفت برای شرکت را نداشت بیست و دوم تیرماه با همان ساختار قبلی به آنتن بازگشت.

محمودی در پاسخ به روند و ساختار جدید «نما به نما» گفت: در فصل جدید «نما به نما» هر قسمت از مسابقه ۳ نفر به‌طور هم‌زمان و برخط در مسابقه شرکت می‌کنند. شرکت‌کنندگان در مسابقه، به سؤال‌ها و بازی‌های از ۱۰ تا ۶۰ امتیازی پاسخ می‌دهند. در واقع سه میز مجازی تعبیه کردیم و هر میز دارای یک نفر است. اسم‌های روی آن‌ها نوشته و خودشان را معرفی می‌کنند. بخش عمده سؤالات و بازی‌های این مسابقه با موضوع فیلم و سریال از حدس نام آن‌ها با حروف به‌هم‌ریخته، تا حدس‌زدن نام سریال از موسیقی تیتراژ آن یا برشی از آن اثر انتخاب شده‌اند. اگر کنداکتور ۱۸ تا ۲۰ دقیقه‌ای بدهند مسابقه تا سه مرحله ادامه پیدا می‌کند و زمانِ پخش زنده به ۲۸ دقیقه‌ برسد مسابقه چهار مرحله‌ای خواهد بود.

تهیه‌کننده مسابقه «نما به نما» تأکید کرد: جوایز فصل جدید این‌ برنامه نیز به این صورت است که نفر سوم ۱۰۰ هزار تومان و نفر دوم ۱۵۰ هزار تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند. اما پیش روی نفر اول مسابقه صندوق‌هایی حاوی جوایز از ۲۵۰ هزار تومان تا دومیلیون تومان قرار داده می‌شود که می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

وی در خصوص اهدای جوایز به صورت آنلاین، خاطرنشان کرد: یکی از شبهاتی که شاید برای مخاطب تلویزیونی اتفاق بیفتد و قبلاً هم ایراداتی وجود داشته نحوه اهدای جوایز است. به همین‌خاطر ما پیش از مسابقه، شماره کارت شرکت‌کننده را دریافت می‌کنیم و در جریان مسابقه و اعلام نتیجه به صورت آنلاین، مبلغ هدیه شرکت‌کننده مسابقه «نما به نما» به حسابِ او واریز و بر روی آنتن از شرکت‌کننده تأییدیه هم گرفته می‌شود.  

محمودی در پاسخ به این سوال که می‌گفتند مسابقه تلفنی و آنلاین یک هزینه هنگفتی برای مخاطب دارد و شائبه‌هایی برای سوء استفاده برخی از اسپانسرهای تلویزیونی وجود دارد، گفت: این شائبه‌ها و شبهه‌ها در جریان مسابقه ما وجود ندارند. زیرا ما یک اسپانسر ۷۰۲۴ "شرکت سروش مهر" داریم که مخاطب علاقه‌مند حضور در مسابقه «نما به نما» با آن شماره تماس می‌گیرد و یک مبلغ ۱۰ هزارتومانی یا از طریق تلفن همراه خود می‌پردازد و یا بر روی قبض تلفن ثابت او می‌آید.

وی اضافه کرد: وقتی شرکت‌کننده ما مبلغ ۱۰ هزار تومان را پرداخت کرد در ماه روزی دوبار به صورت رایگان(۶۰ تماس رایگان) می‌تواند تماس بگیرد و مسابقه تلفنی «نما به نما» حاضر شود. مسابقه‌ای که ۷ مرحله‌ای است و در هر مرحله چهار سوال از شرکت‌کننده پرسیده می‌شود. ممکن است یک نفر خودش اشتیاق داشته باشد روزی سه بار در این مسابقه شرکت کند به اختیار خودش مبالغ بیشتری می‌پردازد. البته جوایز دیگری هم به شرکت‌کنندگان اهداء می‌شود؛ از قرعه‌کشی ۴ تا ۳۵۰ هزار تومانی تا هر جمعه ۱۰ میلیون و آخر هر فصل ۳۰ میلیون تومان.

تهیه‌کننده مسابقه «نما به نما» درباره تغییر مجریان این برنامه توضیح داد: سعید شیخ‌زاده، کیمیا گیلانی و کریم خودسیانی اجرای این مسابقه تلویزیونی را برعهده دارند. پیش از این حسین رفیعی و برخی از مجریان دیگر حضور داشتند ولی به علت درگیری‌ در بازیگری و اجرا در سریال‌ها و برنامه‌های دیگر به سراغ مجریان جوان دیگر رفتیم. تنها سعید شیخ‌زاده از یاران قدیمی، کنار ما هستند و با او ادامه می‌دهیم. البته قرار است حسین رفیعی هم بعد از پایان کارها و مشغله‌هایشان دوباره به جمع ما اضافه شوند.

به گزارش تسنیم، مجید محمودی از سال ۷۶ تا ۸۴ در سمت‌ مدیرتولید برنامه‌های «تهران بیست» و «پخش پنج» در شبکه پنج و جام جم فعالیت کرده است. به قول خودش  از اولین مسابقه تلفنی که از تلویزیون پخش شده، به نوعی در اغلب آنها حضور داشته است. محمودی تهیه‌کنندگی مسابقه تلفنی «ردپا» در سال ۸۶  را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

گفتنی است، این مسابقه شنبه تا پنجشنبه هر روز در دو نوبت در ساعت‌های ۱۵:۳۰ و ۱۷:۳۰ و روزهای جمعه در ساعت ۱۷:۳۰ به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.