دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱

حسین تراب نژاد مطرح کرد:

جزییات سریالی درباره حضور منافقین در شمال ایران/ گزینه‌های کارگردانی روی میز

حسین تراب نژاد در نشست رسانه‌ای سریال تلویزیونی«غیرعلنی»

سینماپرس: نویسنده «جنگل سرخ» می گوید تاکنون 15 قسمت از این سریال به نگارش درآمده است و به دلیل حساسیت بالای موضوع نگارش طولانی شده و با وسواس بیشتری پیش می رود.

به گزارش سینماپرس، حسین تراب نژاد فیلمنامه نویس به صبا درباره ایده نگارش سریال «جنگل سرخ» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری توضیح داد: من در دو سه سال اخیر در نگارش پروژه های سینمایی مانند «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی و «ماجرای نیمروز:رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان که به تاریخ معاصر به ویژه ماجراهای منافقین می پرداختند، حضور داشته ام و به اینگونه موضوعات علاقه دارم.

وی ادامه داد: از زمانی که «جنگل سرخ» از طرف تهیه کننده به من پیشنهاد شد با مطالعه طرح اولیه و منابعی که در این زمینه وجود داشت متوجه جذابیت موضوع شدم و کار را در کنار مشاوران پروژه آغاز کردم.

تراب نژاد تصریح کرد: به نظر من اتمسفر حاکم بر این سریال با توجه به قصه پیچیده، متفاوت و اکشن آن در کمتر سریالی دیده شده است.

نویسنده سریال «جنگل سرخ» درباره آخرین وضعیت نگارش این سریال گفت: اسفند سال ۹۶ بود که کار پژوهش را آغاز کردیم ولی به علت آنکه من درگیر متن های دیگری نیز بودم مطالعه و پژوهش های مربوطه کمی زمانبر و طولانی شد و عملا کمی دیر وارد مرحله نگارش شدیم.

تراب نژاد افزود: سریال «جنگل سرخ» که قرار است موضوع حضور منافقین در دهه ۶۰ در شمال کشور را روایت کند به دلیل حساسیت برانگیز بودن نیازمند حضور جدی مشاوران و کسانی است که در آن سال ها درگیر این ماجرا بوده و مطالعه کتاب هایی درباره وقایع جنگل است و این موضوع باعث شده کار با وسواس بیشتری پیش برود.

وی تاکید کرد: تاکنون ۱۵ قسمت از این سریال به نگارش درآمده است و مرتضی اصفهانی به عنوان مشاور رسمی پروژه در کنار ما حضور دارد.

نویسنده سریال «جنگل سرخ» در پاسخ به این پرسش که این سریال چه زمانی به تولید می رسد، مطرح کرد: با توجه به قصه برای تولید و پیش تولید آن نیاز به شرایط فصلی مناسب داریم و می توانم بگویم در بهترین حالت تابستان سال ۹۹ وارد مرحله پیش تولید و تولید می شویم.

تراب نژاد با بیان اینکه این روزها تهیه کننده «جنگل سرخ» گزینه های مختلف کارگردانی را بررسی می کند، عنوان کرد: این پروژه به دلیل حساسیت بالا نیازمند کارگردان درجه یک است. تهیه کننده در حال بررسی گزینه های مختلف و رایزنی با آنهاست تا هرچه سریع تر کارگردان در کنار متن حضور پیدا کند و ما بتوانیم نقطه نظراتش را لحاظ نماییم. اما هنوز گزینه نهایی انتخاب نشده است.

وی در پایان درباره جدیدترین فیلمنامه خود توضیح داد: اکنون مشغول بازنویسی یک فیلم سینمایی هستم که به وقایع ۷ تیرماه می پردازد. در واقع قصه این فیلم از سه ماه قبل از ۷ تیرماه تا خود آن روز روایت می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.