شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

در برنامه این هفته «فیلم خانه»؛

از «سرپیکو» تا «تولد یک پروانه» روی آنتن شبکه چهار

شبکه چهار سیما

سینماپرس: «سرپیکو»، «تولد یک ملت» و «تولد یک پروانه» عناوین برخی فیلم‌هاست که این هفته از شبکه چهار پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سید علی روحانی، رامتین شهبازی، جواد طوسی، امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدین این هفته «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم‌های مسیر ایرلندی، سرپیکو، جزیره بی عدالتی‌ها آلکاتراز، تولد یک ملت، محرمانه لس آنجلس، پاپیون، خبرنگار خارجی و تولد یک پروانه بپردازند.

«فیلم خانه» شبکه چهار هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته اند، از نگاه منتقدان و اهالی سینما پخش می‌کند.

در ادامه اطلاعات فیلم‌های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان که قرار است از ۱۲ تا ۱۸ مرداد ماه در «فیلم خانه» به نمایش درآید، آمده است:

«سرپیکو»  به کارگردانی سیدنی لومت محصول ۱۹۷۳ آمریکا است. در این فیلم آل پاچینو به ایفای نقش پرداخته و برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد.

«سرپیکو» قصه زندگی و فعالیت‌های یک پلیس نیویورکی است که علیه فساد طغیان کرده است. مبارزه علیه فساد باعث می‌شود که علیه همکاران فاسد و رشوه‌بگیر خود موضع‌گیری کند، اما این کار برای او گران تمام می‌شود و باعث می‌شود که ...

فیلم سینمایی «جزیره بی عدالتی‌ها آلکاتراز»  به کارگردانی مارک روکو، جمعه ۲۲ خرداد ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی کریستین اسلیتر، کوین بیکون، گری اولدمن و ویلیام اچ. مسی درباره جیمز استپ هیل وکیل مدافعی جوانی است که به تازگی از مدرسه حقوق فارغ التحصیل شده و اولین پرونده وکالتش را به عنوان وکیل تسخیری هنری یانگ به عهده می‌گیرد. هنری یانگ وقتی نوجوان بوده به جرم دزدیدن پول ناچیزی از روی ناچاری، به حبس طولانی مدتی در زندان آلکاتراز محکوم شده است...

«تولد یک ملت»  فیلمی در ژانر زندگینامه‌ای به کارگردانی نیت پارکر و در مورد زندگی نات ترنر است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد.
نات ترنر برده سیاه پوست که سواد دارد و کتاب مقدس را می‌خواند، به مزارع برده می‌شود تا برای برده‌ها موعظه کند. او با القای اینکه اربابان سفید ارباب آن‌ها هستند به مزارع برده می‌شود، ولی سرانجام از حمایت اعمال اربابان سفید پشیمان شده و...

«محرمانه لس آنجلس»  فیلمی در ژانر نئو نوآر و جنایی، محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا، به کارگردانی کرتیس هنسن، بر اساس رمانی به همین نام از جیمز الروی است.

داستان فیلم در دهه ۱۹۵۰ در لس آنجلس اتفاق می‌افتد، روایت سه پلیس آمریکایی که درگیر پرونده یک قتل نایت می‌شوند. اما هر چه جلو می روند ابعاد پرونده پیچیده‌تر می‌شود و ماجرا به جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و فساد سیاسی گسترش می‌یابد.

«پاپیون»  فیلمی سینمایی در ژانر درام، جنایی، و سرگذشت‌نامه‌ای به کارگردانی فرانکلین جی. شافنر است. این فیلم محصول سال ۱۹۷۳ فرانسه و آمریکا است و بر اساس رمانی واقعی از آنری شاریر به همین نام و با بازی استیو مک‌کوئین و داستین هافمن ساخته شده‌است. این فیلم در رشته بهترین موسیقی متن نامزد جایزه اسکار شد. جری گلدسمیت موسیقی متن این فیلم را ساخته‌ است.

«خبرنگار خارجی»  فیلمی در ژانر ماجراجویی و جنگی به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال ۱۹۴۰ است. بازیگرانی مثل جوئل مکری و لارین دی در این فیلم بازی کرده‌اند.

خلاصه فیلم: در آستانه آغاز جنگ جهانی دوم، یک گزارشگر جوان آمریکایی تلاش می‌کند مأمور دشمن در لندن را لو دهد…

فیلم سینمایی «تولد یک پروانه»  به کارگردانی مجتبی راعی و بر مبنای فیلمنامه سعید شاپوری ساخته شده است. در این فیلم ۱۰۰ دقیقه‌ای یاشار محمودی، رحیم جهانی، محمود نظرعلیان، محمد ناجی، سپیده کفشدوز جباری و رخشنده زیرک نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم سینمایی "تولد یک پروانه" شامل سه فصل تولد، راه و پروانه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.