یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

به کارگردانی امیرحسین مهران؛

انیمیشن «آسمان دوست‌داشتنی» به مرحله تولید می‌رسد

امیرحسین مهران

سینماپرس: انیمیشن «آسمان دوست‌داشتنی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی به مرحله تولید می رسد.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین مهران که مراحل پیش‌تولید انیمیشن «آسمان دوست‌داشتنی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را سپری می‌کند، درباره موضوع و قصه این اثر گفت: این انیمیشن با مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه، داستان دختر بچه‌ای را روایت می‌کند که پدرش خلبان است و و روزها با هواپیما به منطقه جنگی می‌رود. دختر رویای پرواز دارد ولی پدر به دلیل خاطرات تلخ خود، اجازه پرواز به دختر را نمی‌دهد. در پایان اتفاقی رخ می‌دهد که زندگی این دختر و پدرش را دستخوش تغییر می‌کند.

وی عنوان کرد: احساسم این است که شاید بچه‌های الان به دلیل مشغله‌های زیاد پدر و مادر، خیلی تنها و بیشتر درگیر نرم‌افزار، رویاپردازی و خیال‌بافی هستند. بخشی از موضوع انیمیشن من هم همین است و به دختر بچه‌ای تنها می‌پردازد که هر وقت از پدرش درخواستی دارد، پدر خسته است.

مهران با اشاره به اینکه انیمیشن «آسمان دوست‌داشتنی» در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد، افزود: تلاش می‌کنیم تا ۲ ماه آینده وارد مرحله تولید این انیمیشن بشویم.

وی درباره تکنیک ساخت «آسمان دوست‌داشتنی» توضیح داد: برای ساخت این انیمیشن از تکنیک کار ۲ بعدی استفاده می‌کنیم که البته در برخی موارد امکان استفاده از نرم‌افزارهای سه‌بعدی را داریم.

کارگردان «آسمان دوست‌داشتنی» با بیان اینکه این اثر از خشونت عاری است، افزود: همه گروه‌های سنی می‌توانند مخاطب این انیمیشن باشند.

مهران درباره تأثیرگذاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه انیمیشن، تأکید کرد: کانون به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اصلی انیمیشن در ایران نقش کم‌اهمیتی ندارد البته چند سالی بود که فکر کنم به دلیل شرایط داخلی کانون، کمتر به تولید انیمیشن می‌پرداخت و بیشتر تولیدات در این عرصه در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انجام می‌شد. امیدوارم با رویکرد جدید کانون، اتفاق‌های خوبی در این زمینه رخ دهد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نه تنها در ایران بلکه در جهان اسم و رسمی دارد و می‌تواند روی بچه‌های کل دنیا تأثیر بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.