دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

سینمای جهان

آخرین وضعیت فروش سینمای جهان/ رالی «سریع و خشن» در صدر گیشه

مجموعه سینمایی «سریع و خشن»

سینماپرس: آخرین وضعیت فروش و خلاصه داستان فیلم‌های اکران شده طی هفته جاری در سطح جهان را در این گزارش دنبال کنید.

به گزارش سینماپرس، هر هفته گزارشی از پرفروش‌ترین‌های فیلم‌های اکران شده در سطح جهان منتشر می‌شود که از فروش اکران فیلم‌ها و انیمیشن‌های بزرگ در سطح جهان خبر می‌دهد، در این هفته نیز سینمای جهان شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بود، و فیلم سینمایی «هابز و شاو» از مجموعه فیلم‌های سینمایی سریع و خشن با پشت سر گذاشتن «شیرشاه» و «روز و روزگاری در هالیوود» در رتبه نخست قرار گرفت. در زیر به آخرین وضعیت فیلم‌ها در هفته جاری اشاره شده است:

آخرین وضعیت فروش سینمای جهان/ رالی «سریع و خشن» در صد گیشه

۵) داستان اسباب بازی ۴ «Toy Story ۴»

این انیمیشن محصول جدید والت دیزنی و پیکسار است. داستان اسباب بازی توسط جاش کولی کارگردانی شده و فیلم نامه نیز توسط اندرو استنتون نوشته شده است. این انیمیشن ستاره‌های صداپیشگی سابق خود از جمله تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس وکریستین شال را به خدمت گرفته و از صداپیشه‌های جدید نیز میتوان به کیانو ریوز، جوردن پیل و لوری آلن اشاره کرد.

این انیمیشن دنباله‌ای بر قسمت گذشته خود است و داستان آن بر روی اسباب بازی‌های معروف وودی، باز لایتیر و دوستان آن‌ها پس از آن که مالک سابق آن‌ها، اندی، این اسباب بازی‌ها را به یک دختر جوان تحویل می‌دهد تمرکز دارد. آن‌ها بعد از برخورد با یک اسباب بازی جدید به نام قاشق چنگالی (فورکی) وارد یک سفر ماجراجویی دیگر می‌شوند.

اسباب بازی‌ها با اختلاف اندکی در رقابت با مرد عنکبوتی: دور از خانه ۷/۱میلیون دلار فروش کرد تا جایگاه پنجم گیشه به این انیمیشن تعلق بگیرد.

آخرین وضعیت فروش سینمای جهان/ رالی «سریع و خشن» در صد گیشه

۴) مرد عنکبوتی:دور از خانه «Spiderman:Far from home»

فیلم جدید کمپانی سونی در همکاری با دنیای مارول است که در ژانر ابرقهرمانی ساخته شده و دنباله‌ای بر فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی:بازگشت به خانه» محصول ۲۰۱۷ است، همچنین اتفاقات مربوط به مرگ مرد آهنی در «پایان بازی» هم در این فیلم گنجانده شده. این فیلم به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک کنا و اریک سامرز است و بازیگرانی مثل تام هالند، ساموئل ال. جکسون، کوبی اسمالدرز، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، و جیک جیلنهال در آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان فیلم مردعنکبوتی اینطور عنوان شده است که پیتر پارکر بعد از پایان داستان فیلم «پایان بازی» و مرگ تونی استارک، به یک اردوی مدرسه‌ای در اروپا می‌رود. او در این سفر با تیک فیوری (ساموئل جکسون) مواجه می‌شود که از او می‌خواهد به میستریو (جیک جیلنهال) بپیوندد.

«مرد عنکبوتی: دور از خانه» اخرین فیلم ابر قهرمانی این روزهای سینماست که در این هفته (هفته پنجم نمایش) ۷/۷ میلیون دلار فروش داشت تا به این ترتیب با کسب جایگاه چهارم نفس‌های پایانی خود را در گیشه بکشد.

آخرین وضعیت فروش سینمای جهان/ رالی «سریع و خشن» در صد گیشه

۳) روزی روزگاری در هالیوود «Once Upon a Time In Hollywood»

محصول جدید کلمبیا پیکچرز در ژانر کمدی سیاه و جنایی است که کارگردانی آن را کوئنتین تارانتینو انجام داده است. روز و روزگاری در هالیوود نهمین فیلم بلند تارانتینو است که حال و هوای آن در هالیوود سال ۱۹۶۹ و قتل‌های مربوط به گروه چالز منسون را روایت می‌کند. جزئیات داستان این فیلم از این قرار است که ریک دالتون بازیگر تلویزیونی است که به مرور زمان در پی اتفاقاتی که برای می‌افتد و شایعه می‌شود که همسرش را کشته، محبوبیت خود را از دست می‌دهد. او به همراه کلیف بوت که بدل‌کار اوست به دنبال احیای این شهرت است.

لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، لوک پری و آل پاچینو بازیگران این فیلم سینمایی هستند. گفته می‌شود جک نیکلسون نیز در این فیلم نقش کوتاهی بازی کرده است.

فروش فیلم جدید تارانتینو با پنجاه درصد کاهش به نسبت هفته گذشته به مرز ۲۰ میلیون دلار رسید و جایگاه سوم را تصاحب کرد.

آخرین وضعیت فروش سینمای جهان/ رالی «سریع و خشن» در صد گیشه

۲) شیر شاه «Lion king»

محصول جدید کمپانی والت دیزنی است که به کارگردانی جان فاورو بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی به همین نام ساخته شده است. شیرشاه سومین انیمیشین است که در سال ۲۰۱۹ بر اساس انیمیشن‌های کلاسیک این کمپانی ساخته شده است که اخرین و موفق‌ترین آن‌ها انیمیشن علاالدین بود. دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن و بیلی ایکنز صداپیشگان این فیلم هستند.

این فیلم داستان شاهزاده شیری جوان به نام سیمبا است، که خودش را مسئول مرگ پدرش می‌داند و به همین خاطر از مسئولیت پادشاهی فرار می‌کند.

شیرشاه سومین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد و از مجموع ۴۳۰ میلیون دلاری که در گیشه داخلی فروش کرده ۳۸ میلیون آن مربوط به این هفته است که آن را به جایگاه دوم رساند.

آخرین وضعیت فروش سینمای جهان/ رالی «سریع و خشن» در صد گیشه

۱) سریع و خشن تقدیم میکند:هابز و شاو «Fast and Furious Presents:Hobbs and Shaw»

فیلم جدید کمپانی یونیورسال از مجموعه فیلم‌های سینمایی سریع و خشن است که کارگردانی آن را دیوید لینچ انجام داده است. این فیلم ستارگانی مثل جیسون استاتهام، دواین جانسون، ادریس آلبا، ونسا کربی و هلن میرن را در اختیار دارد.

داستان این فیلم دو سال بعد از فیلم «سرنوشت خشمگین» را روایت می‌کند و شخصیت اصلی آن که یک مامور با تجربه است به نام لوک هابز است، تصمیم دارد با دوست و رقیب قدیمی اش دکارد شاو همکاری کند و یک خلافکار مخوف به نام کریسنتون را متوقف کنند.

«هابز و شاو» در اولین قدم خود ۶۰ میلیون دلار فروش داشت و توانست با پشت سر گذاشتن «شیرشاه» و «روز و روزگاری در هالیوود» صدر نشین این هفته شود. البته این مقدار کمترین میزان فروش در بین فیلم‌های دنیای سریع و خشن است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.