دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

با بالا گرفتن اختلافات میان دو همسایه؛

گربه رباتی قربانی جنگ سیاستمداران کره‌جنوبی و ژاپن شد

انیمیشن دورایمون

سینماپرس: با افزایش تنش سیاسی و تجاری میان دو همسایه قدرتمند شرق آسیا، موج تحریم کالاهای ژاپنی در کره جنوبی به صنعت سینما و مانگاهای ژاپنی رسیده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوودریپورتر، انیمه «دورایمون» یکی از پرفروش‌ترین مانگای ژاپنی در جهان، به آخرین قربانی جنگ تجاری میان کره‌جنوبی و ژاپن تبدیل شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده عرضه نسخه کره‌ای سی و نهمین فیلم از این مجموعه با نام «دورایمون: شرح ماوقع سفر اکتشافی نوبیتا به ماه» در کره‌جنوبی، با بالا گرفتن تنش میان این دو همسایه ملغی شد.

ماه گذشته کارتون ژاپنی «بات کارآگاه» نیز از تاثیرات موج تحریم کالا و سرویس‌های ژاپنی در کرخ‌جنوبی در امان نماند. این انیمه تلویزیونی که پیش از این بالاترین امتیازها را در کره کسب کرده بود، با بدشانسی تمام اکرانی همزمان با بایکوت محصولات ژاپنی در کره داشت که به شکست تجاری تلخی برای این انیمه بدل شد.

جرقه این موج تحریمی روز ۱ جولای و با اعلام دولت ژاپن مبنی بر ایجاد محدودیت بر صادرات محصولات مرتبط با تکنولوژی نیم‌رساناها – از بزرگترین صنایع کره‌جنوبی – زده شد. توکیو، دولت سئول را به شکستن تحریم‌های کره شمالی متهم کرده است اما به باور بسیاری از کارشناسان این تحریم در حقیقت پاسخی به رای دادگاهی  در کره است که کمپانی میتسوبیشی ژاپن را به پرداخت غرامت به نیروهای کار اجباری کره‌ای در طول جنگ جهانی دوم، ملزم کرده است.

در پاسخ به این اقدام، شهروندان کره‌ای شروع به تحریم فروشگاه‌ها و محصولات ژاپنی کرده‌اند. آن‌ها همچنین سفرهای خود به کشور همسایه را لغو کرده و حتی گزارش شده است برخی پمپ بنزین‌های کره‌ای از ارا d ه سرویس و سوخت به ماشین‌های ژاپنی امتناع می‌کنند. فروش غذاهای ژاپنی به شدت افت کرده است و برخی کلینیک‌های عمل‌های زیبایی به کره‌ای‌هایی که اثبات کنند تعطیلات خود در ژاپن را کنسل کرده‌اند، تخفیف‌های جالب توجه ارائه می‌دهند!

دورایمون نام یک مجموعه مانگا ژاپنی است که برای اولین بار توسط انتشارات شوگاکوکان در دسامبر ۱۹۷۰ منتشر شد. داستان این مجموعه درباره گربه‌ای رباتی به نام درایمون است که با سفر در زمان، از قرن ۲۲ به زمان حال آمده و سعی در کمک به پسری نوجوان به نام نوبیتا نوبی دارد.

تا سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۰۰ میلیون نسخه از انواع داستان‌های این انیمه در جهان به فروش رفته و به نمادی فرهنگی در ژاپن تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.