دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

تهیه کننده و کارگردان «پاپلی» مطرح کرد؛

آرای مردمی، امتیاز ویژه جشنواره مستند سیما است

جشنواره تلویزیونی مستند

سینماپرس: زمان پور کیاسری گفت:امکان انتخاب آثار از سوی مخاطب و توجه به آرای مردمی، نکته خوب و مورد توجه جشنواره مستند سیما است.

به گزارش سینماپرس، مهدی زمان پور کیاسری کارگردان فیلم مستند «پاپلی» به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اهل کیاسر مازندران هستم و در سال ۱۳۵۳ متولد شده ام. از رشته کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده صداوسیما فارغ التحصیل شده ام و سالهاست در زمینه ساخت مستند مشغول به فعالیت هستم و فیلم‌های زیادی تولید کرده ام.

وی افزود: «ترا من چشم در راهم»، «پای پیاده تا بهشت»، «سایه‌های سبز»، «نقیب علوی»، «عاشورا در کیاسر»، «گام‌های کوچک در بزرگراه الله»، «۳۰ سال زندگی با ۱۰۰ بند»، «مشتی اسماعیل»، «پاپلی»، و «راه دل» از جمله فیلم‌هایی است که در این سال‌ها ساخته ام.

کارگردان مستند «پاپلی» ادامه داد: بیش از ۳۰ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده ام که می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم. سیمرغ بهترین کارگردانی جشنواره فجر، جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جشنواره سینما حقیقت، جایزه بهترین فیلم جشنواره رویش، فیلم کوتاه تهران، جشنواره وارش، شهید آوینی، جایزه بهترین فیلم جشنواره ویزیون دوریل سوئیس (معتبرترین جشنواره A سینمای مستند دنیا)، جایزه بهترین فیلم از جشنواره اکوزین اسپانیا، روسیه، قفقاز، ایتالیا، قطر، مصر و منتخب جشنواره‌های آمریکا، آلمان، هند و مواردی دیگر.

زمان پور کیاسری در خصوص معرفی عوامل فیلم خود افزود: به همراهی خانم سمیه زراعتکار، این فیلم را تهیه کردم. تصویر برداری اثر به عهده آقایان حسن سیدی پریشان و داود رحمانی بود. صدابرداری فیلم را آقایان محمد صادق قاهری و حسین نیکزاد انجام دادند و زحمت صداگذاری به دوش آقای حسین مهدوی بود. این فیلم به سفارش شبکه افق سیما ساخته شده است.

کارگردان «پاپلی» در خصوص زمان ساخت و تولید فیلم خود اضافه کرد: حدود شش ماه پژوهش و پیش تولید اثر زمان برد و یک سال هم ساخت اثر به طول انجامید.

وی درباره جشنواره مستند سیما گفت: این جشنواره یک میدان رقابت سالم برای فیلم‌های مستند است به ویژه برای آثاری که مناسب پخش از مدیوم تلویزیون هستند. بعضی فیلم‌ها صرفا مناسب اکران جشنواره‌ای و داوری فنی و هنری هستند، اما جشنواره سیما معرف فیلم‌هایی است که توانایی جذب مخاطب تلویزیونی را دارد. وجود این فضای رقابتی موجب ایجاد انگیزه در فیلمسازان به ویژه جوانترها خواهد شد که البته جای تقدیر دارد.

زمان پور کیاسری درباره تاثیر آرای مردمی افزود: وجود امکان انتخاب آثار از سوی مخاطب، نکته خیلی خوبی است هر چند فیلمسازها نباید در معرفی آثار خود به سمت تبلیغ فیلم‌ها پیش بروند اما در مجموع وجود آرای مردمی، امتیاز ویژه این جشنواره است که به نوعی معرف نوع سلیقه مخاطب و جهت گیری بینندگان نسبت به فیلم‌ها خواهد بود؛ مساله‌ای که کمبودش در جشنواره‌های دیگر احساس می‌شود.

سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما از پانزده تیر با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است و فیلم مستند «پاپلی» نیز روز دوشنبه چهاردهم مرداد ماه ساعت ۱۹ از شبکه مستند روی آنتن می‌رود و ساعت ۲۴ و ۱۱ صبح روز بعد بازپخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.