سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

رهبر قنبری بیان کرد:

«وقت لبخند انار» به کانادا می‌رود

رهبر قنبری در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: رهبر قنبری کارگردان سینما از راه یابی فیلم کوتاه «وقت لبخند انار» به تهیه کنندگی حوزه هنری کودک و نوجوان به جشنواره‌ «ریمبود» فرانسه و بخش کودک جشنواره «مونترال» کانادا خبر داد.

به گزارش سینماپرس، رهبر قنبری کارگردان فیلم کودک «وقت لبخند انار» گفت: فیلم کوتاه «وقت لبخند انار» سال گذشته به همت حوزه هنری کودک و نوجوان در ۱۰ دقیقه تولید شد و داستان پسر نوجوانی است که در یک باغ انار از سبد پیرزن صاحب باغ، پنهانی انارها را برمی‌دارد، ولی او نیت دیگری دارد.

وی بیان کرد: این فیلم تا کنون در بخش مسابقه جشنواره هایی در کشور رومانی، امریکا، اسپانیا و هند، پذیرفته و به نمایش درآمده است.

این کارگردان ادامه داد: اخیرا هم «وقت لبخند انار» در بخش مسابقه جشنوارهای ریمبود فرانسه( ۲۶ مهرماه) و مونترال کانادا نیمه دوم دی ماه راه یافته است.

قنبری با انتقاد از وضعیت سینمای کودک و نوجوان نیز گفت: متاسفانه سینمای کودک وضعیت خوبی ندارد؛ برای برون رفت از این وضعیت هم نهادهای مربوط به سینما باید از سنت غلط شان دست بکشند. سینمای کودک و نوجوان نیاز به نفس تازه و مبتنی بر دنیای جدید دارد و باید به دنبال گروه های جوان تر و آگاه به دنیای کودکان و نوجوانان برویم.

این کارگردان تاکید کرد: کارگردان های ما باید خودشان را به فضای ذهنی کودکان نزدیک تر کنند. خصایص انسانی مانند شجاعت، طماع نبودن، مردانگی باید در کنار تعاریف جدیدی مثل حفظ محیط زیست و فضای روز کودکان قرار گیرد.

کارگردان «وقت لبخند انار» ادامه داد: در حال حاضر تولیدات تلویزیون برای گروه سنی کودک و نوجوان، صرفا سرگرمی کودک است نه فیلم کودک با تعریف نو. تلویزیون چیزی آموزش نمی دهد جز مجری هایی که آواز می خوانند و لباس حیوانات را می پوشند که صرفا یک سرگرمی مبتذل است.

رهبر قنبری با بیان اینکه وضعیت برای فیلم نوجوانان از کودکان هم بدتر است گفت: نوجوانی لحظه تجربه بی خطر دوران بزرگسالی است آن هم زیر نظر پدر و مادر. لحظه تجربه آینده ای است که به زودی به سراغ نوجوان خواهد آمد. ما باید نوجوان را آماده بزرگسالی کنیم و این بسیار مهم است.

عوامل فیلم کوتاه «وقت لبخند انار» عبارت‌اند از تهیه‌کننده: حمید حسینزاده، مجری طرح: بهنام بهادری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امیررحمت حیدری، مدیر فیلمبرداری: علی شهریاری، تدوین: امین اشرفی، طراح صحنه و لباس: ماهرخ کیانیان، صدابردار: حمید رحمت حیدری، موسیقی: سعید طاهرخانی، مدیر تولید: امیرهوشنگ فراهانیان، بازیگران: سید محسن موسویزاد، محمدرضا خوشحال‌سرمست، هلن کاراپتیان، علی ایران‌نژاد، پدرام مرادی و علی ابراهیمی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.