سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:

می خواهیم با صنوف مستند تعامل سازنده داشته باشیم

 نشست مسئولان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با هیات مدیره جدید انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند

سینماپرس: اولین نشست مدیرعامل جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، عصر دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ اولین نشست مدیرعامل جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران برگزار شد.

در این نشست که با حضور محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز، مرتضی رزاق‌کریمی قائم‌مقام و معاون مستند مرکز، محسن استادعلی رییس هیات مدیره انجمن صنفی، بابک بهداد، آرش اسحاقی، مهدی اسدی و هادی معصوم‌دوست اعضای هیات مدیره انجمن صنفی و شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی مرکز برگزار شد، چگونگی همکاری این ۲ مجموعه در زمینه‌ تولید، پخش و نمایش فیلم مستند، جشنواره «سینماحقیقت» و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه حمیدی‌مقدم ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری اولین جلسه رسمی خود با انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند اظهار کرد: مرکز گسترش در این دوره، اهمیت ویژه‌ای برای نقش سازنده و پیش‌برنده‌ صنوف مستند سینمای ایران قائل است و ما قصد داریم در تعامل سازنده با این صنوف قرار بگیریم که این تشریک مساعی به نفع جامعه سینمای مستند است.

وی افزود: صنوف به عنوان بازوهای مشارکتی مرکز گسترش در کلیت تولیدات و برپایی جشنواره «سینماحقیقت» می‌توانند نقش خود را ایفا کنند.

از جمله موارد مطرح شده در این نشست، می‌توان به سرفصل‌های ذیل اشاره کرد:

- بحث و بررسی درباره برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و ارائه پیشنهاداتی از سوی اعضای هیات مدیره انجمن صنفی نظیر راه‌اندازی مکانیسم بلیت‌فروشی که باعث نظم و حرفه‌ای کردن فضا و تماشاگران جشنواره می‌شود، تقلیل برخی بخش‌های جنبی جشنواره، تاکید بر حضور چهره‌های سینمای مستند در هیات داوری جشنواره به جای برخی عوامل سینمای داستانی.

- همکاری انجمن صنفی در برپایی کارگاه‌های تخصصی جشنواره با پیشنهاد برگزاری این ورک‌شاپ‌ها و نشست‌های انتقال تجربه خارج از بازه‌ زمانی جشنواره.

- مشارکت کمیته بین‌الملل انجمن صنفی با جشنواره درباره معرفی فیلم‌ها و فیلمسازان و استفاده حداکثری از حضور مهمانان معتبر خارجی، ارتباط بیشتر با شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی و تبیین راه‌کارهایی به منظور قرار گرفتن در چرخه‌ تولید و عرضه جهانی فیلم مستند.

- ارائه پیشنهاداتی درباره روند تولید فیلم مستند در مرکز گسترش، اولویت قائل شدن برای اعضای صنف، توجه بیشتر به پیشینه‌ فیلمساز در زمان تایید طرح، افزایش برآورد تولید فیلم‌ها، حضور نماینده معرفی‌شده انجمن صنفی در شورای تولید مرکز، استقبال مرکز از خریداری فیلم‌های جدید تولید شده یا درحال تولید بخش خصوصی، نگاه ویژه به ساخت مستند کوتاه حرفه‌ای در مرکز، توجه به بحث پست‌پروداکشن مستند و ...

در این نشست مرتضی رزاق‌کریمی هم توضیحاتی درباره روند تولید فیلم مستند در مرکز گسترش داد و ضمن تاکید بر سیاست عدم رقابت این مجموعه با بخش خصوصی و تمایل به مشارکت در تولید با مستندسازان اظهار کرد: هر سال به طور میانگین با ۳۰۰ طرح مستند مواجه می‌شویم که از این تعداد حداکثر حدود ۵۰ طرح را می‌توانیم حمایت کنیم.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی فیلمسازان در زمینه شیوه نگارش طرح مستند مشکل دارند و به همین دلیل ممکن است چندین طرح را به شورای تولید مرکز ارائه کنند و این طرح‌ها رد شوند.

در پایان مقرر شد تا این نشست‌ها در مقاطع زمانی کوتاه‌تر و به شکل منظم‌تر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.