چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

در نشست هم اندیشی؛

تاکید وزیر ورزش و جوانان بر ضرورت حمایت از جشنواره فیلم‌های ورزشی

جشنواره فیلم های ورزشی

سینماپرس: مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان بر ضرورت حمایت از جشنواره فیلم‌های ورزشی تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست هم‌اندیشی و هماهنگی دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست که به همت بهروز بنیادی، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور جمشید تقی زاده، معاون پارلمانی وزیر ورزش برگزار شد، سیدمجتبی علوی، دبیر جشنواره گزارشی از آخرین وضعیت برگزاری این رویداد بین المللی ارائه داد.

در این جلسه نامه حمایت بیش از ۴۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از جشنواره و ضرورت حمایت صندوق اعتباری قهرمانان و پیشکسوتان به مسعود سلطانی فر ارائه شد. وزیر ورزش نیز طی دستوری به مدیر عامل صندوق از وی خواست تا در تامین منابع مالی با جشنواره همکاری داشته باشد.

در این نشست درباره تامین منابع مالی و گسترش فضای رقابتی در حوزه فرهنگ و هنر در ساخت آثار ارزشمند قهرمانان ملی مانند فیلم «غلامرضا تختی»، لزوم تقویت جشنواره و همچنین تغییر احتمالی تاریخ برگزاری این رویداد بحث و تبادل نظر شد.

برگزاری جشنواره بعد از محرم و صفر نیز از پیشنهادهای وزیر ورزش بود تا مهمانان خارجی جشنواره بتوانند از زیبایی های جزیره قشم بازدید داشته باشند و مشکلات اقامتی آنان برطرف شود.

بهروز بنیادی، عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز از نیاز همه جانبه به این رویداد بین‌المللی و درخواست نمایند گان توضیحاتی به وزیر ورزش و جوانان ارائه داد.

وی از وزیر ورزش دعوت کرد تا ضمن حضور در جشنواره، حمایت های لازم از طریق معاونت فرهنگی این وزارتخانه با اختصاص بودجه لازم را در دستور کار قرار دهند و با استفاده از فرصت ایجاد شده برای ثبت و ضبط قهرمانی ها و رویدادهای بزرگ در ورزش، باعث گسترش و فراگیر شدن این هنر در نسل جدید و الگو سازی شوند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۱۶ کشور عضو این فدراسیون هستند. این جشنواره به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره ۷۰۲ اثر از ۵۴ کشور برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.