چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

به کارگردانی مونا زندی؛

«بنفشه آفریقایی» راهی متروپولیتن آمریکا شد

بنفشه آفریقایی

سینماپرس: «بنفشه افریقایی» به کارگردانی مونا زندی حقیقی، تابستان امسال در قالب جشنواره فیلم های ایرانی متروپولیتن به آمریکا خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به همراه چند فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم­ های ایرانی این جشنواره از ۱۵ تا ۱۸ آگوست امسال حضور خواهد داشت. پیش از این «بنفشه آفریقایی»، دومین ساخته سینمایی مونا زندی حقیقی در جشنواره فیلم طرابلس لبنان و جشنواره وزول فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیات داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و هم­چنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش­ آموزان را از آن خود کرد.

این فیلم به کارگردانی مونا زندی حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی است، که به همراه  هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش جشنواره فیلم­ های ایرانی متروپولیتن حضور دارند.

انجمن فیلم متروپولیتن که جشنواره فیلم ­های ایرانی یکی از بخش­ های قدیمی آن است از سال ۱۹۶۲در شهر مینه ­سوتا ایالات متحده با هدف ارایه بهترین فیلم ­های بین­ المللی و مستقل به مخاطبان این نوع سینما در شهر مینه­ سوتا پایه­ گذاری شد. ترویج هنر در مدیوم سینما که منجر به گسترش و ایجاد فهم بین فرهنگی، آموزش، سرگرمی و اکتشاف خواهد شد، موقعیتی ارزشمند برای مخاطبان سینمای مستقل و بین­ المللی فراهم می­ آورد و تجربیات سازندگان این فیلم ­ها را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد. هر ساله بیش از ۲۵۰ فیلم از ۷۰ کشور مختلف در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند، به­ عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ میلادی این رویداد ۵۰ هزار مخاطب علاقه­ مند را گرد هم آورد.

«بنفشه آفریقایی» داستان شکوه، زنی میانسال است که متوجه می­ شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می­ گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکوه و فریدون تغییر می­ کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می­ گذارد و اتفاق های تازه ای در زندگی هر سه رخ می ­دهد.

پخش بین­ المللی  فیلم «بنفشه آفریقایی» برعهده نسرین میرشب است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.