جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

دنیای انیمیشن

تریلر انیمیشن سینمایی «نژا» اسطوره چینی

انیمیشن نژا

سینماپرس: انیمیشن سینمایی «نژا» فقط در هشت روز بیش از ۲۴۰ میلیون دلار فروخت و با گذر از رکورد «زوتوپیا» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ در گیشه سینمای چین شد.

به گزارش سینماپرس، درآمد اکران روز یکشنبه «نژا» در سینماهای چین ۳۰ میلیون دلار بود؛ ۱۰ برابر بیش از انیمیشن هالیوودی «شیرشاه» که از یکی دو هفته پیش‌تر در چین روی پرده رفته است. رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ در دومین بازار بزرگ سینمایی جهان با ۲۲۰ میلیون دلار در دست «زوتوپیا» بود که با درآمد ۲۴۳ میلیون دلاری «نژا» تا پایان نخستین هفته اکران، آن رکورد به تاریخ پیوست.

بیش از نیمی از تماشاگران موفق‌ترین انیمیشن چینی در گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بودند و کارشناسان برای «نژا» یک گیشه ۵۰۰ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌کنند. پیش از این رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن چین با ۱۵۳ میلیون دلار در دست «شاه میمون: قهرمان بازگشته است» بود که مربوط به چهار سال پیش است. با فروش رویایی «نژا»، اقتصاد سینمای چین هم پس از حدود یک ماه رکورد جانی تازه گرفت و آمارها رو به رشد رفت.

پیروزی «نژا» در گیشه بار دیگر بر اشتهای سیری‌ناپذیر تماشاگران چینی برای دیدن فیلم‌هایی با داستان‌های خانگی به ویژه اسطوره‌ها تاکید کرد. فولکلور همواره محور و قلب سینمای چین بوده و حتی نخستین انیمیشن بلند سینمایی این کشور در سال ۱۹۴۱ با نام «شاهزاده آیرن فان» بر اساس یک افسانه محلی ساخته شد. این میل و علاقه امروز هم دیده می‌شود و نشانه آن موفقیت «شاه میمون» و «مار سفید» با گیشه ۶۵ میلیون دلاری است.

*خانه انیمیشن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.