شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

روی آنتن شبکه چهار؛

«آواز گنجشک‌ها» در جشنواره سینمایی این هفته «فیلم خانه»

آواز گنجشک ها

سینماپرس: «جاذبه»، «هفت دلاور»، «آواز گنجشک‌ها»، «کارآموز»، «مریخی» و «دیوانه‌ای از قفس پرید» عناوین فیلم‌های سینمایی است که این هفته از شبکه چهار پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، سید علی روحانی، رامتین شهبازی، جواد طوسی، امیررضا نوری پرتو و خسرو نقیبی منتقدان این هفته «فیلم خانه» هستند که قرار است به نقد و تحلیل فیلم‌های «جاذبه»، «هفت دلاور»، «کارآموز»، «مریخی»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «اورکا نهنگ قاتل» و «آواز گنجشک‌ها» بپردازند.

«فیلم خانه» شبکه چهار هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود و روزانه یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته‌اند از نگاه منتقدان و اهالی سینما، پخش می‌کند.

اطلاعات فیلم‌های سینمایی عنوان شده به همراه خلاصه داستان که قرار است از ۱۹ تا ۲۵ مرداد ماه در «فیلم خانه» به نمایش درآید، به شرح زیر است:

فیلم سینمایی «جاذبه» به کارگردانی آلفونسو کواران شنبه ۱۹ مرداد، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. این فیلم علمی تخیلی با بازی اد هریس، جورج کلونی و سندرا بولاک در سال ۲۰۱۳ ساخته شده و محصول آمریکاست. راین استون و مت کُوالسکی در ایستگاه فضایی در حال تعمیر یک تلسکوپ و در حال پیاده‌روی فضایی هستند که در همین حین انفجاری باعث سرگردانی آن‌ها در فضا می‌شود. تمام تجهیزات از بین رفته است و تمام همکاران آن‌ها مرده‌اند. آن‌ها باید خود را به یک سفینه سالم برسانند تا محفظه پرواز اضطراری خود را به سطح زمین برسانند.

فیلم سینمایی «هفت دلاور» یک فیلم آمریکایی در سبک وسترن و هیجانی به کارگردانی آنتوان فوکوآ و نویسندگی نیک پیزولاتو و ریچارد ونک است که ۲۰ مرداد، به نمایش در می‌آید. در این فیلم بازیگرانی همچون دنزل واشینگتن، کریس پرت، هیلی بنت، مت بامر، وینسنت دن آفریو، ایتن‌هاک و پیتر سارسگارد ایفای نقش می‌کنند. خلاصه فیلم: هفت مرد با نژادهای متفاوت، یکی سرخپوست، یکی سیاه پوست، مکزیکی و ... با هم متحد می‌شوند تا در مقابل یک سرمایه‌گذار زورگو ایستادگی کنند.

فیلم سینمایی «کارآموز» فیلمی‌کمدی به کارگردانی نانسی مایرز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است در روز عید سعید قربان (دوشنبه ۲۱ مرداد) پخش می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون رابرت دنیرو، ان هتوی، رنه روسو، آندرس هولم، اندرو رنلز، زک پرلمن، آدام دیواین، نات وولف، لیندا لوین، سلیا وستون، مری کی پلیس، استیو وینوویچ و مالی برنارد ایفای نقش کرده‌اند. ویتاکر بازنشسته‌ای است که از حدود سه سال پیش همسرش را از دست داده است. او از بی‌کار بودن خوشش نمی‌آید، تا اینکه تصادفاً تبلیغ یک شرکت فروش اینترنتی لباس را می‌بیند. آن‌ها می‌خواهند یک کارآموز میان سال را استخدام کنند؛ لذا ویتاکر به عنوان کارآموز، دستیار شخصی جولز آستین مدیر عامل شرکت می‌شود که...

فیلم سینمایی «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات محصول ۲۰۱۵ امریکا در ژانر علمی تخیلی است که روز سه شنبه ۲۲ مرداد پخش می‌شود. مت دیمون برای بازی در این فیلم برنده جایزه گلدن گلوب شد. همچنین فیلم نامزد هفت بخش در جوایز اسکار بود که در هیچ‌یک موفق نبود. در فیلم «مریخی» مت دیمون نقش فضانوردی را دارد که در مأموریتی در مریخ به علت وقوع توفانی شدید ناپدید می‌شود و در زمین همه تصور می‌کنند که او مرده است. او باید تمام قابلیت‌های خود را به‌کار بگیرد تا به مرکز کنترل پرواز در کرهٔ زمین وضعیت خود را اطلاع دهد و تقاضای کمک بکند. درحالی که برای بقای خود در مریخ و زنده ماندنش درگیر مشکلات است، ناگهان دچار حادثه می‌شود. دوستانش برای نجاتش تلاش می‌کنند، ولی او به کمک نبوغش، اتفاقات جالبی برای خود رقم می‌زند.

«دیوانه‌ای از قفس پرید» فیلمی آمریکایی به کارگردانی میلوش فورمن و بازی جک نیکلسون است که در سال ۱۹۷۵ میلادی بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی ساخته شده است، روز ۲۳ مرداد، پخش می‌شود. خلاصه فیلم: در سال ۱۹۶۳، مک مورفی با تلاش پلیس به جرم مزاحمت و آزار و اذیت دیگران دستگیر می‌شود. اما او در ظاهر مبتلا به بیماری روانی است، لذا وی به حکم دادگاه برای بررسی وضعیت روانی‌اش به تیمارستان ایالتی فرستاده می‌شود...

سینمایی «اورکا نهنگ قاتل» به کارگردانی مایکل اندرسون روز پنجشنبه از شبکه چهار پخش می‌شود. ریچارد هریس، شارلوت رمپلینگ و ویل سمسون در این فیلم بازی کرده‌اند. فیلم داستان گروهی ماهیگیر است که در کنار ساحل ماهی می‌گیرند و نهنگ صید می‌کنند. یک روز یک ماهیگیر بچه نهنگ را می‌کشد و نهنگ پدر دست انتقام می‌زند. نهنگ، او و همسرش را با تکه یخی از ساحل دور کرده و مرد را می‌کشد و ...

«آواز گنجشک‌ها» به کارگردانی مجید مجیدی روز جمعه ۲۵ مرداد پخش می‌شود. «آواز گنجشک‌ها» به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های خارجی سال ۲۰۰۹ از نگاه هیئت ملی نقد فیلم آمریکا انتخاب شد. رضا ناجی نیز برای بازی درخشان خود در این فیلم جایزه خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم برلین را تصاحب کرد. این فیلم به داستان مرد ساده و میانسالی به نام کریم می‌پردازد. وی در یک مزرعه پرورش شترمرغ کار می‌کند. برحسب اتفاق یکی از شترمرغ‌ها از مزرعه فرار می‌کند. کریم چند روزی او را جستجو می‌کند، امااو را پیدا نمی‌کند و در نتیجه از کار اخراج می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.