یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

درخواست برنامه‌سازان جبهه فرهنگی انقلاب:

تلویزیون منتقد "تلویزیون" شود

شبکه های تلویزیون

سینماپرس: برخی از برنامه‌سازان و مستندسازان درخواست کردند یک برنامه تلویزیونی زنده و پویا با موضوع نقد سیاست‌ها، ساختارها، رویکردها و برنامه‌های رسانه‌ملی، ساخته شود.

به گزارش سینماپرس، برخی از برنامه‌سازان و مستندسازانی چون «سهیل کریمی»، «محسن اسلام‌زاده» و «محمدرضا محمدی‌نجات» در واکنش به صحبت‌های معاون سیما در روز خبرنگار، متنی را  منتشر کردند.

در این یادداشت آمده است:

"سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در آیین نکوداشت روز خبرنگار اعلام کرد که به شدت علاقه داریم نقد شویم و از رسانه‌ها درخواست کردند که بخش‌های مختلف صداوسیما را نقد کنند. زیرا در جایی دیگر می‌گویند رسانه‌ملی خودش به زبان‌های مختلف منتقد عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است.

این مقام مسئول در جملات دیگری هم خطاب به خبرنگاران گفتند:‌ "نقدها را به دیده دل می‌گذاریم و استفاده می‌کنیم".

اتفاقاً از این شهامت و شجاعت به وجد آمدیم و یک درخواست داریم، با توجه به پیش‌دستی معاون سیما، ‌ دیگر معاونین و مدیران سطوح بالای رسانه‌ملی هم به میدان بیایند و در قالب یک برنامه تلویزیونی پاسخگوی بسیاری از سوالات و ابهامات باشند.

تاکنون شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم که رئیس سازمان صداوسیما و معاونین ارشد در قالب یک برنامه‌ جلوی دوربین پاسخگوی سوال خبرنگاران و یا حتی مجریان خود رسانه‌ملی باشند.

مثلاً می‌توانند درباره آگهی‌های بازرگانی و شائبه‌هایی که مطرح است یا مشکلات و معضلات موجود در اسپانسرها و حامیان تلویزیونی، یا استفاده از سلبریتی‌ها و دوری پیشکسوتان و کاربلدها از سریال‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی؛ نقد بر خبر و برنامه های برون مرزی... ی. همه این‌ها شاید جزو این سوالات باشد.

امیدواریم این حرفِ حساب معاون سیما برای بالا بردن نقدپذیری و پذیراشدن نقد خبرنگاران تبدیل به یک جامعه هدف رسانه‌ای و باز شدن فضای گفتگوی صریح با رئیس سازمان صداوسیما و مسئولین رده بالا و ارشد و تأثیرگذار رسانه‌ملی شود.

پیشنهاد مشخص ما یک برنامه تلویزیونی زنده و پویا با موضوع نقد سیاست‌ها، ساختارها، رویکردها و برنامه‌های رسانه‌ملی است.

ما به عنوان  برنامه‌ساز و مستندساز ضمن اعلام آمادگی خود برای ساخت چنین برنامه‌ای منتظر این اتفاق مبارک هستیم و درخواست داریم هرچه زودتر گام‌های عملی برداشته شود. ما برای این کار پیش‌قدم شده و آمادگی کامل خود را برای این همکاری منتقدانه اعلام می‌کنیم. "

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.