چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

روی آنتن شبکه۴؛

آسیب شناسی «سینمای کودک» و فراز وفرودها در شب سینما/«یک گذر یک خاطره» با منوچهر اسماعیلی

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: «شب سینما»یی شب های هنر، با اجرای دکتر امیرحسن ندایی این هفته به آسیب شناسی و بررسی فراز و فرودهای سینمای کودک خواهد پرداخت.

به گزارش سینماپرس، در میزگفتگوی این برنامه ندایی مجری کارشناس میزبان نادره ترکمانی تهیه کننده و کارگردان و وحید گلستان کارگردان ودبیر جشنواره رشد می شود و با آنها در خصوص موضوع برنامه گفتگو می کند.
کارنامه سینمای کودک با عناوین درخشانی همچون «گلنار»، «گربه آوازه خوان»، «دزد عروسکها» و ... پربار شد اما این اوج خیلی زود به فرود انجامید و دیرزمانیست که خبری از سروصدای فیلم‌های کودک نشده و کسی را به وجد نیاورده است، از همین رو در این برنامه به این فراز و فرودها پرداخته خواهد شد. در این میان بررسی الگوبرداری و الگوسازی فرزندان و کودکانمان از شخصیت ها موضوع مهم دیگری است که باید بدان پرداخته شود.
بنابر این گزارش میهمان تلفنی  برنامه این هفته علیرضا تابش دبیر جشنواره کودک خواهد بود و در بخش «یک گذر یک خاطره» شب سینما که به بزرگداشت پیشکسوتان اختصاص دارد، این هفته (۲۴ مرداد) به سراغ گوینده برجسته و مدیر دوبلاژ ایرانی رفته است. منوچهر اسماعیلی کار دوبله را از سال ۱۳۳۶ با رل گویی در نقش‌های کوتاه یا دوم و سوم آغاز کرد و از سال ۱۳۴۲ مدیریت دوبله بسیاری از فیلم‌های بزرگ جهان را بر عهده داشت. گویندگی در فیلم رسالت به جای آنتونی کوئین (حمزه) و فیلم پاپیون به جای استیو مک کوئین در زمره کارهای مشهور و بیادماندنی وی هستند. اسماعیلی به دلیل تبحرش در صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی (صحبت با صداهای مختلف) شهرت دارد.
در انتهای برنامه نیز به قید قرعه به ۳ نفر از مخاطبان برنامه، بسته فرهنگی اهدا خواهد شد.
«شب سینما» به تهیه کنندگی حمیدرضا توسلی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که پنجشنبه شب ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.