یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

از سه شنبه ۲۹ مرداد؛

«بوعلی سینا» جای «تفنگ سرپر» روی آنتن شبکه چهار می رود

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: شبکه چهار سیما از ۳۰ مرداد ماه مجموعه تلویزیونی تاریخی «بوعلی سینا» را روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، هم اکنون سریال «تفنگ سرپر» در کنداکتور پخش شبکه چهار سیما قرار دارد که آخرین قسمت از این مجموعه تلویزیونی سه شنبه ۲۹ مرداد ماه پخش می شود و از روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه هر شب ساعت ۰۰:۲۰ سریال «بوعلی سینا» روی آنتن می رود.

مجموعه تلویزیونی «بوعلی سینا» که در سال ۱۳۶۴ به تهیه کنندگی منوچهر محمدیتولید شده، از جمله سریال های دهه ۶۰ تلویزیون است که به زندگی بوعلی سینا دانشمند مشهور می‌پردازد.  کیهان رهگذار نویسنده فیلمنامه، کارگردان و تدوینگر این سریال بوده است که پیش از این سریال فیلمنامه سریال «سربداران» را نوشته بود که به کارگردانی محمدعلی نجفی ساخته شد.

موسیقی این سریال ساخته فرهاد فخرالدینی است و بازی دلنشین بازیگر نقش کودکی ابن سینا و امین تارخ در نقش بزرگسالی او از ویژگی های این سریال بوده است.

علاوه بر امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، محمد ابهری، جمشید لایق، اسماعیل محرابی، چنگیز وثوقی، سرور نجات‌الهی و سعید اویسی دیگر بازیگرانی هستند که در  مجموعه «بوعلی سینا» به ایفای نقش پرداخته اند.

مجموعه تلویزیونی «بوعلی سینا» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر شب ساعت ۰۰:۲۰ از شبکه چهارسیما پخش و ساعت ۱۸ بازپخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.