یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

سینماگران و انتخاب پرشائبه نماینده سینمای ایران در اسکار/۳

شاه حسینی: اقتصاد و فرهنگ کشور در دست عده‌ای خائن و نادان افتاده است/ اگر فیلمی ارزشی به عنوان نماینده ایران به اسکار می رفت باید تعجب می کردیم!

انسیه شاه حسینی

سینماپرس: انسیه شاه حسینی کارگردان سینما در پی انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ گفت: اقتصاد و فرهنگ کشور در دست عده ای خائن و نادان افتاده است اما بنده معتقدم زمانه داور خردمندی است و تاریخ هر ۲ دسته را به زودی رسوای خاص و عام خواهد کرد؛ افسوس که عرصه فرهنگی و هنری ما به دلیل وجود این افراد به شدت دچار ولنگاری، افول و عقبگرد شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با توجه به رویکردی که از مدیران و سیاست گذاران و مسئولان سینمای کشور طی سال های اخیر شاهد بوده ایم انتخاب چنین فیلم هایی برای حضور در جشن ها و جشنواره های غربی طبیعی است! اگر فیلمی ارزشی و استراتژیک به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به اسکار می رفت باید تعجب می کردیم! اگر فیلمی به اسکار می رفت که نتیجه اش سربلندی کشور بود باید بهت زده می شدیم، چرا که تفکرات دست اندرکاران این نیست که کشورمان سربلند نشان داده شود.

وی ادامه داد: بنده شخصاً منتظر اتفاقات بدتری در سینمای ایران هستم چرا که جریانی که مدت ها است در سینما شروع شده اوضاع را روز به روز بحرانی تر خواهد کرد. این اتفاقات همگی نتیجه اعمال مدیران است، مدیرانی که حتی نمی توانند انتخاب شایسته ای برای حضور افراد در شوراها داشته باشند.

شاه حسینی با بیان اینکه هر ۲ دسته افراد خائن و نادان که در سینمای کشور حضور دارند و برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تصمیم گیری می کنند مرتکب جرم شده اند اظهار داشت: عده ای مأموریت دارند و حساب شده جلو می روند و همه سرنخ ها هم دست آن ها است؛ این افراد ظاهراً بازنشسته می شوند و یا در خارج از ایران زندگی می کنند اما همه سیاست گذاری های فرهنگی در دست آن ها است، عده دیگری هم مرعوب پست و سمت و مقام می شوند و برای این افراد کار می کنند که باید تکلیف هر ۲ دسته را زودتر روشن کرد.

این سینماگر در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: بنده معتقدم در شرایط کنونی باید بحران در سینما به اوج نهایی خود برسد تا کامل ویران شود و سپس ما سینماگران متعهد باید دست در دست هم قرار دهیم و دوباره زمین سینما را شخم بزنیم و بذر بپاشیم تا محصولی سالم از آن بیرون آید. بنده به رستاخیز هنری ایمان دارم و با توجه به این اتفاقات ناراحت کننده اخیر در سینمای کشور ان شا الله به زودی این رستاخیز هنری حاصل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.