یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

انتشار آیین نامه و اولویت‌های حمایتی سازمان سینمایی

آرم سازمان سینمایی

سینماپرس: آیین نامه شورای هماهنگی تولید و اولویت‌های حمایتی سازمان سینمایی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، آیین نامه شورای هماهنگی تولید و اولویت‌های حمایتی سازمان سینمایی که در ۳ ماده در ۳۱ تیرماه سال جاری به تایید حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی رسیده و لازم الاجرا شده است به منظور ارتقای محتوای محصولات و آثار فرهنگی و هنری و ضرورت هماهنگی و هم افزایی موسسات تابعه سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری ابلاغ شده است.

شورای هماهنگی تولید شامل رئیس سازمان سینمایی و یا نماینده تام الاختیار وی به عنوان رئیس شورا، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر، ۲ کارشناس فرهنگی- سینمایی به انتخاب رئیس سازمان و معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی به عنوان دبیر می شود.

وظایف این شورا عبارتند از: انتخاب اولویت ها و موضوعات سالانه حمایتی، تطبیق آثار تولیدی و حمایت های موسسات با اولویت های اعلامی سازمان امور سینمایی، تصویب نهایی آثار تولیدی یا مشارکتی موسسات تابعه در چارچوب ضوابط مشخص شده.

در ماده سوم این آیین نامه که به ضوابط اختصاص دارد، آمده است:

۱-تخصیص ۷۰ درصد از بودجه حمایتی موسسات در تولید آثار، مستلزم تایید عملکرد آنها در شورا در چارچوب اولویت های سالانه خواهد بود و در ۳۰ درصد تخصیص ها نیازمند اخذ مصوبه نیستند.

۲- مشارکت بیش از ۳۰ درصدی در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تولید آثار سینمایی نیازمند مصوبه شورا است.

۳- بنیاد سینمای فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موظفند حداقل ۱۵ درصد از بودجه تولیدات خود را برای نگارش فیلمنامه اختصاص دهند.

۴- اعضای هیات های انتخاب ارائه (پیچینگ) در جلسات فصلی دفاتر استانی انجمن سینمای جوانان به تایید این شورا می رسند. همچنین گزارش تجمیعی عملکرد دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، هر فصل به شورا ارائه و در مورد تخصیص فصل بعد تصمیم گیری می شود.

این شورا در سلسله نشست هایی که به صورت مداوم برگزار کرده اولویت‌های حمایتی سازمان سینمایی را برای «تولید آثار و مشارکت‌ها» در سال جاری به شرح زیر اعلام کرد:

۱. افزایش امید و اعتماد عمومی در جامعه با هدف تقویت سرمایه اجتماعی

۲. تقویت عزت مندی و قدرت ملی با تاکید بر پیشرفت های کشور در حوزه‌های مختلف

۳.توجه به نهاد خانواده با تاکید بر ارزش های اسلامی-ایرانی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.