جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱

در روز سوم جشنواره فیلم کودک چه گذشت؟

از نخستین حراج آثار هنری اصفهان به نفع کودکان کار تا استقبال کودکان از «تورنادو»/ آخر هفته تنور جشنواره بالاخره گرم شد!

مراسم افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

سینماپرس: سومین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان با حواشی و اتفاقاتی همراه بود؛ از نخستین حراج آثار هنری اصفهان به نفع کودکان کار تا استقبال ویژه کودکان از «تورنادو» به کارگردانی سیدجواد هاشمی که همراه با حضور پررنگ تر هنرمندان و رسیدن آخر هفته بالاخره تنور جشنواره را گرم کردند. در این روز مریم سعادت و مهین جواهریان که قرار است در روز چهارم جشنواره مراسم بزرگداشت شان برگزار شود به اصفهان آمدند و شنیده می شود که کارگردان مراسم های بزرگداشت سورپرایز ویژه ای برای مخاطبان این بزرگداشت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس تعداد قابل توجهی اثر هنری با ارزش، در حوزه تصویرسازی در معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان وجود دارد که این آثار در موزه هنرهای معاصر به حراج گذاشته شد.

مهدی تمیزی مدیر موزه هنرهای معاصر شهرداری اصفهان در این باره به ستاد خبری جشنواره فیلم کودک گفت:  ٨۵ تابلو به ارزش بیش از ٨۵ میلیون تومان به فروش رسید. فروش این تعداد اثر در یک شب بسیار جالب توجه است. امیدوارم بتوانیم در سنوات آینده نیز آثار خوبی را در سطح حرفه‌ای‌تر به فروش بگذاریم. ۴۰۰ اثر از سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری به دستمان رسید که از این تعداد ۱۲۶ اثر داوری شد و شایسته حضور در نمایشگاه شناخته شد. این حراج یک حراج خیریه بوده است. ۲۵ درصد از فروش این آثار به صاحب اثر و ۷۵ درصد در حمایت از کودکان به ویژه کودکان کار صرف می‌شود.

همچنین بنابر شنیده ها در این روز مراسم افتتاحیه سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در استان قم همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، با حضور سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، حسن ندافی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، محمد کاظم رضوانی رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و جمع کثیری از کودکان و نوجوان استان در سینمای کانون قم برگزار شد.

در سومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کودک تعداد دیگری از فعالان رسانه ای تهران به این رویداد پیوستند تا منعکس کننده اتفاقات جشنواره در روزهای میانی و پایانی این رویداد سینمایی باشند. در این روز همچنین بازار اکران فیلم ها رونق بیشتری گرفت به نحوی که در زمان اکران فیلم «تورنادو» اغلب ظرفیت سالن سینما پر بود و کودکان و نوجوانان این فیلم را به شدت مورد تشویق قرار دادند.

اما یکی از معضلات مهمی که همچنان از روزهای ابتدایی تاکنون ادامه دارد بی توجهی برخی مدیران سالن های سینما به نگه داشتن صندلی برای خبرنگاران تا نیم ساعت قبل از شروع هر سانس است به نحوی که این امر موجب انتقاد برخی اهالی رسانه شده که به واسطه رسیدگی به موقع محسن دلیلی مدیر روابط عمومی جشنواره این معضلات رفع شده است؛ اما سوأل اینجا است که آیا بهتر نبود اهالی رسانه بدون تهیه بلیت و صرفاً با همان کارت های شان می توانستند به راحتی در تمامی سالن های سینما به تماشای فیلم های جشنواره بنشینند؟

جدا از این مسائل عدم برگزاری جلسات شبانه بررسی معضلات و مشکلات سینمای کودک که ۲-۳ سالی است از برنامه های این رویداد سینمایی حذف شده در این ایام جای خالی اش به شدت احساس می شود به خصوص جای خالی فیلمسازان مطرح حوزه سینمای کودک و نوجوان در این رویداد بسیار مشهود است؛ ای کاش تدبیری اندیشه می شد تا اغلب فیلمسازان کودک مانند سال ها قبل می توانستند در این رویداد حاضر باشند تا تنور جشنواره بیشتر گرم شود!

در نهایت اینکه در این روز برخی برنامه های عروسکی در سطح شهر اصفهان برگزار شد که خانواده ها و کودکان را در خیابان ها سرگرم می کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.