جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

برای یازدهمین دوره؛

برگزیدگان جشن مستقل سینمای مستند ایران معرفی شدند

دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران

سینماپرس: یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش سینماپرس، یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران شب گذشته در کتابخانه ملی برگزار شد و برگزیدگان این جشن در بخش‌های مختلف معرفی شدند.  

جعفر صانعی مقدم، علیرضا حسینی، حسن بهرام‌زاده، فرخ فدایی، معین کریم‌الدینی، حمید نجفی‌راد، محسن رمضان زاده، محمدحسن دامن زن و اشکان اشکانی به عنوان اعضای هیأت داوران این دوره از جشن مستقل سینمای مستند، نفرات برگزیده را به شرح زیر اعلام کردند: 

*جایزه بهترین صدابرداری:

جایزه این بخش به حسن شبانکاره برای مستند خانه ای برای تو رسید.

*جایزه بهترین صداگذاری:

جایزه این بخش به امیرحسین قاسمی برای ساخت مستند روزی که رفت رسید.  

*جایزه بهترین موسیقی:

صبا ندایی، دیپلم افتخار این بخش را برای ساخت موسیقی مستند روزی که رفت، دریافت نمود. هم چنین، دیپلم افتخار و جایزه شایستگی این بخش به حبیب خزائی فر برای موسیقی مستند نشانی خدا رسید.   

*جایزه بهترین تدوین:

اسماعیل منصف جایزه بهترین تدوین را برای مستند زمان دریافت نمود.  

*جایزه بهترین فیلمبرداری:

دیپلم افتخار این بخش به محمد رسولی برای فیلمبرداری مستند چشم ها و دست ها رسید. هم چنین دیپلم افتخار و تندیس شایستگی به محمد حدادی برای فیلم خانه ای برای تو رسید.  

*جایزه بهترین پژوهش:

دیپلم افتخار بهترین پژوهش به باقر نظامی برای مستند در گرداب انقراض رسید. هم چنین دیپلم افتخار و تندیس شایستگی به مهرداد زاهدیان برای مستند زمستان است داده شد.

محمد حمیدی مقدم، مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از اهدای جایزه این بخش در سخنانی کوتاه ضمن اشاره به انتخاب فیلم در جستجوی فریده برای حضور در اسکار گفت: یک درخواست دارم و آن هم این است که بدانید سینما سینما است و سینمای مستند نیز نماینده تمام سینمای ایران است. باید همه ما پشت این فیلم باشیم و سینمای ایران را حمایت کنیم  

*جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه مستند:

جایزه این بخش به مینا مشهدی مهدی برای ساخت مستند آن جا که باد می وزرد، رسید.

*جایزه بهترین تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه مستند:

محمدرضا جهان پناه برای ساخت مستند پنهان، جایزه این بخش را دریافت نمود.  

*جایزه بهترین کارگردانی فیلم نیمه بلند مستند: 

دیپلم افتخار این بخش به کامران حیدری برای ساخت مستند واکس چه رسید. هم چنین، دیپلم افتخار و تندیس شایستکی این بخش به لقمان خالدی برای ساخت مستند مهمانی خداحافظی رسید.

*جایزه بهترین تهیه‌کنندگی فیلم نیمه بلند مستند:

مهدی نورمحمدی و صدیقه خدایی جایزه این بخش را برای ساخت مستند آواز جغد کوچک دریافت کردند.

*جایزه بهترین کارگردانی فیلم بلند مستند:

دیپلم افتخار این بخش به زینب تبریزی برای مستند تمام چیزهایی که جایشان خالی است رسید اما او به دلایلی از دریافت این جایزه انصراف داد. هم چنین دیپلم افتخار و تندیس شایستگی این بخش به مهرداد زاهدیان برای ساخت مستند زمستان است رسید.

*جایزه بهترین تهیه‌کنندگی فیلم بلند مستند:

دیپلم افتخار بهترین تهیه کنندگی مستند بلند به بابک بهداد برای ساخت مستند بهارستان خانه ملت داده شد و مهدی شامحمدی دیپلم افتخار و تندیس شایستگی این بخش را برای ساخت مستند خانه ای برای تو از آن خود کرد.  

منوچهر شهسواری، رئیس خانه سینما در واکنش به اتفاقات چند روز اخیر پیرامون نماینده ایران در اسکار و انصراف زینب تبریزی از دریافت جایزه خود گفت: اتفاقات اخیر و اظهارنظرهایی که پیرامون مستند درجستجوی فریده می گذرد تا جایی قابل توجه است که به خصومت نرسد اما از زمانی که خصومت را وارد کردیم، دیگر قابل توجه نیست. اما به ما جایزه ای داده شد و از دریافت آن انصراف دادیم در حال بی اخلاقی کردن هستیم. امروز سینمای ما چه در سینمای داستانی و چه در سینمای مستند مسیر جدیدی را طی می کند. امیدوارم که به آن احترام بگذاریم.

مهدی شامحمدی نیز پس از دریافت جایزه خود در این بخش گفت: خطاب به آقای موسوی و پیرامون اظهارنظر ایشان باید بگویم که هر وقت با صرف نظر از مسائل مالی وارد سینمای مستند شدید و تهیه کنندگی یک فیلم را برعهده گرفتید، مطمئنا دیگر هیچ وقت سراغ سینمای داستانی نخواهید رفت.  

گفتنی است هادی معصوم دوست جایزه ویژه هیئت داوران را برای ساخت مستند روزی که رفت دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.