جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

در حاشیه جشنواره فیلم کودک؛

بزرگداشت مریم سعادت و مهین جواهریان با چاشنی سیاه بازی برگزار شد/ از تأکید بر تولید آثار سالم توسط مهین جواهریان تا یادآوری از دوران خوش گذشته سینمای کودک

آرم جشنواره فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: بزرگداشت مریم سعادت و مهین جواهریان روز جمعه اول شهریورماه با چاشنی سیاه بازی گروه جواد انصافی در فضایی متفاوت و خاص نسبت به سایر مراسم های مشابه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس مراسم بزرگداشت مریم سعادت و مهین جواهریان عصر روز جمعه اول شهریورماه در آمفی تئاتر سیتی سنتر اصفهان با حضور برخی از مسئولان و دست اندرکاران برگزاری جشنواره، تعدادی از اهالی رسانه و مردم اصفهان برگزار شد.

پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، تیزر سی و دومین جشنواره فیلم کودک به نمایش درآمد. سپس مجید قناد که اجرای مراسم را بر عهده داشت روی صحنه آمد و ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: خداقوت به مردم خوب اصفهان و شهردار عزیز که همت کردند برای برگزاری این جشنواره، در این جشنواره کولاک کردید. خارجی ها از ارتباط خوب مردم ابراز رضایت می کنند و این خوشحال کننده است.  

قناد ادامه داد: من از طرف دبیر جشنواره به تمام خبرنگاران و عکاسان عزیز خدا قوت می گویم چرا که به شدت تلاش می کنند. امشب برای کسانی که سالیان سال در عرصه هنر فعال بوده اند بزرگداشت برگزار می شود.

سپس با حضور چندباره گروه سیاه بازی روی صحنه با اشعاری خاص مریم سعادت را به حضار معرفی کردند و بعد از آن تیزری پخش شد که در آن بیوگرافی مریم سعادت عنوان شد و چند تن از همکارانش راجع به وی سخن گفتند.

مجید قناد پس از پخش این تیزر گفت: من سال ها شاهد تلاش عاشقانه خانم سعادت در تلویزیون بوده ام و خوشحالم که امروز شاهد مراسم بزرگداشت شان هستیم.

در ادامه مراسم لیلی رشیدی با مشایعت گروه سیاه بازی که اشعاری را می خواندند روی صحنه آمد و گفت: از ته دل افتخار می کنم که در مراسم بزرگداشت مریم سعادت هستم. من افتخار این را داشتم که در کنار خانم سعادت در سمت های بازیگر و کارگردان و عروسک گردان حضور داشتم. ایشان علاوه بر این ها دوست من هم هستند. در «قصه های تا به تا» ایشان نقش اعظم خانم را بازی می کردند ‌و در نهایت عروسک گردان زی زی گولو می شدند. امیدوارم سال های سال سایه ایشان بالای سر ما باشد و برای بچه های ایران کار کنند.

سپس سیدجواد هاشمی هم با مشایعت گروه سیاه بازی که اشعاری را در وصفش می خواندند روی صحنه رفت و گفت: برای اینکه در مورد کسی باید حرف بزنم که حرف زدن راجع به او سخت است خوشحالم. چقدر خوب شد که این محفل است تا بچه ها بدانند چه کسانی استخوان شان خرد شده تا سینمای کودک بتواند روی پای خود بایستد! ای کاش باز هم مریم سعادت ها تکرار شوند که خیلی سخت است. من با ایشان کار نکردم اما شاگرد دور ایشان هستم. ایشان به گردن نسل های دیروز و امروز حق دارد. من سر تعظیم در مقابل عظمت او فرود می آورم.

در ادامه مراسم تیزری در خصوص مهین جواهریان پخش شد که در آن جواهریان و برخی همکارانش در خصوص ویژگی های آثارش سخن گفتند. در نهایت مجدد گروه سیاه بازی روی صحنه رفتند و با خواندن اشعاری خاص مهین جواهریان و آثارش را به حاضران معرفی کردند.

سپس حامد جعفری با مشایعت گروه سیاه بازی روی صحنه رفت و گفت: کار سختی است در مورد خانم جواهریان صحبت کردن؛ راجع به انیمیشن باید به نکته مهمی توجه شود. ساخت انیمیشن به شدت طاقت فرسا است. این کار پیچیده است و هفته ها زمان می برد تا یک فریم از آن تولید شود. ایشان مسیری را انتخاب کردند که برای کودکان بود. ایشان کارهای سالم و سلامتی تولید کردند که کهنه نمی شوند و پر از نشاط هستند.

در ادامه این مراسم علیرضا تابش با مشایعت گروه سیاه بازی روی صحنه رفت و گفت: من برای عرض ادب خدمت ۲ بانوی سینمای ایران در این مراسم حاضر شدم. خوشحالم که فرصتی برای جوان ترها پیش آمد تا با این ۲ بزرگوار آشنا شوند. این ۲ هنرمند مولفه اصلی خدمات شان این بوده که عاشق ایران هستند و زندگی شان را وقف کارشان کرده اند. ما عشق این عزیزان به ایران عزیز را ارج می نهیم. آثار خانم جواهریان آثارشان از مرزهای ایران گذشته و در جهان دیده شده اند و خانم سعادت هنرمند محبوبی هستند که خاطرات بسیار از خود به جای گذاشته اند. ما مفتخریم که جشنواره به نام شما بزرگواران مزین شده است.

سپس مجید قناد از محمدمهدی عسگرپور، پوران درخشنده، لیلی رشیدی، حامد جعفری، جهانبخش سلطانی و سیدجواد هاشمی دعوت کرد تا روی صحنه بروند. 

مریم سعادت اولین هنرمندی بود که بزرگداتش برگزار شد؛ وی در جملاتی گفت: من به شدت سورپرایز شدم. ممنونم از همه عزیزان به خصوص آقای تابش تشکر می کنم. من خودم را درخور تقدیر نمی دانم!

سپس مهین جواهریان روی صحنه رفت؛ این هنرمند سپس پشت تریبون رفت و در جملاتی اظهار داشت: طبیعی است هیجان آدم در این موقعیت ها زیاد است. ببخشید که خوب نمی توانم حرف بزنم. ما خیلی بلد نیستیم حرف بزنیم اما فارق از تعارف می خواهم از ته دلم از بانیان این جشنواره از جمله فارابی و شهرداری اصفهان تشکر کنم. کشور در شرایط سختی است و برگزاری یک جشنواره سخت است. 

وی در خاتمه اظهاراتش افزود: من کار دوستان هنرمندان مان را دوست داشتم و امروز به من خوش گذشت. ما عاشق بچه های سرزمین مان هستیم. من از همه کسانی که کمکم کردند به خصوص همسر عزیزم تشکر می کنم. وقتی فیلم هایم در نقاط محروم نمایش داده شده برایم دلپذیر بود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.