شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

نشست رسانه‌ ای فیلم سینمایی «بازیوو» در جشنواره فیلم کودک برگزار شد؛

شادی و نشاط محور اصلی فیلم «بازیوو» است/ انتقاد جدی حاضران در جلسه نسبت به ترویج سبک زندگی غربی و لاکچری در این اثر سینمایی

فیلم سینمایی بازیوو

سینماپرس: امیرحسین قهرایی کارگردان فیلم سینمایی «بازیوو» گفت: این فیلم به گروه سنی خردسال تعلق دارد و به بیانی دیگر هدف از ساخت این فیلم ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان است اما اظهارات وی با انتقادات جدی از سوی خبرنگاران و کارشناسان حاضر در سالن روبرو شد و برخی از حاضران این فیلم ترویج سبک زندگی غربی و لاکچری در سینمای کودک برشمردند. یکی از حاضران در این نشست نیز انتقاد خود را به عدم رعایت ادب و ترویج بازی های رایانه ای مطرح کرد.

به گزارش سینماپرس نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «بازیوو» شامگاه جمعه یکم شهریور در سالن بهمن پردیس سینمایی ساحل با حضور سیدغلامرضا موسوی (تهیه کننده)، میثم معراجی (تهیه کننده اجرایی)، امیرحسین قهرایی (کارگردان)، سلمان خورشیدی (فیلمنامه نویس) و... برگزار شد.

امیرحسین قهرایی کارگردان این فیلم در ابتدای جلسه گفت: این فیلم به گروه سنی خردسال تعلق دارد و به بیانی دیگر هدف از ساخت این فیلم ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان است. سکانس به سکانس این فیلم همراه با اتفاقات هیجان‌انگیز است که بیننده را از تماشای فیلم خسته نمی‌کند. این فیلم فضای موزیکال دارد و با اجرای موزیک‌های شاد خواهان تاثیرگذاری مثبت در ذهن کودکان است تا فارغ از اتفاقات و سختی‌های موجود برای آنان شادی را به ارمغان آورد.

همچنین سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم «بازیوو» اظهار داشت: این فیلم محصول همه عوامل اجرایی است و اگر هرکدام از عوامل این فیلم نبودند در کار اشکال ایجاد می‌شد.

در ادامه نشست میثم معراجی تهیه‌کننده اجرایی فیلم «بازیوو» خاطرنشان کرد: با اینکه بسیاری از ویژوال‌ها آماده نشده بود به احترام جشنواره مجبور شدیم به سرعت فیلم را اکران کنیم و این فیلم محصول موفق یک کار گروهی است.

سلمان خورشیدی نویسنده فیلم «بازیوو» نیز در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: قبل از آماده‌سازی ایده فیلم به دنبال این بودیم تا دنیای واقعی را وارد دنیای فانتزی کنیم و باتوجه به این ایده، ورود در دنیای بازی‌ها مطرح شد. در این فیلم دنیای دیجیتال در تعامل با دنیای واقعی است تا بر محوریت خانواده اتفاقات جذابی در این فیلم رخ دهد و تلاش کردیم اتفاقی متفاوتی را در سینمای کودک رقم بزنیم.

اما در این نشست رسانه ای انتقادات بسیار جدی به خصوص از سوی خبرنگاران کودک و نوجوان جشنواره که اظهارنظرهای کارشناسی شان موجب حیرت حاضران شده بود، چالش جدی برای سازندگان فیلم ایجاد کرد. یکی از خبرنگاران انتقاد شدید خود را نسبت به سبک پوشش غربی و ترویج سبک زندگی غربی در این فیلم مطرح کرد و گفت: حتی موسیقی های این فیلم نیز برگرفته از موسیقی غربی است و دلیل این اتفاق را نمی توان متوجه شد!

یکی دیگر از حاضران در جلسه نیز با انتقاد جدی به اظهارات رضا درستکار که مدیریت جلسه را بر عهده داشت و «بازیوو» را فیلمی در ژانر «شادی» خطاب کرده بود، گفت: ما مگر در سینمای جهان ژانری به نام «شادی» داریم!؟؛ سینما هویت ساز است، سینما وسیله ای صرف برای خنده و شادی نیست و نباید اینطور به آن سطحی نگاه کرد.

در ادامه جلسه یکی دیگر از کارشناسان حاضر در جلسه برخی بندهای مهم کنوانسیون حقوق کودکان را به دست اندکاران این فیلم یادآور شد و با بیان اینکه در این فیلم ترویج خشونت شده و حتی ادب در فیلم رعایت نشده انتقاد کرد که تهیه کننده اجرایی «بازیوو» در جواب وی گفت: اگر شهرداری همه بودجه فیلم بعدی ام را تقبل کند من قول می دهم که در آن اثر بند بند کنوانسیون حقوق کودکان را رعایت کنم!

در نهایت یکی دیگر از حاضران در جلسه به فضای لاکچری این فیلم انتقاد جدی کرد و گفت: این فیلم کودکان ایرانی را افسرده می کند چرا که اکثریت بچه ها این امکانات و زندگی لوکس بچه های این فیلم را ندارند و من دلیل این همه فضای لاکچری در فیلم را متوجه نمی شوم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.