شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

یک منتقد فیلم:

نوع انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار شائبه سیاسی دارد!

امیرحسین جوانشیر مستند ساز

سینماپرس: یک منتقد فیلم تاکید کرد که نوع انتخاب نماینده سینمای ایران و مستند منتخب، در اسکار ۲۰۲۰ شائبه سیاسی کاری دارد!

به گزارش سینماپرس، امیر حسین جوانشیر در گفت‌وگو با کیهان افزود: اسکار در چنگال مافیای صهیونیستی و قدرت‌های بزرگ است و جایزه‌های آن جنبه سیاسی و مغرضانه‌ای دارد و واجد ارزشی هم برای ما نیستند. اما این امکان هم وجود داشت که از این فضا و ظرفیت بصورت آگاهانه‌ای به نفع مصالح کشورمان بهره‌گیری کنیم و فیلمی در شأن فرهنگ و انقلاب اسلامی را انتخاب کنیم. ظرفیتی که با عدم درک مناسب مسئولین سینمایی کشور و سیاسی کاری متولیان انتخاب فیلم، نابود شد.  

جوانشیر همچنین با پرداختن به مستند منتخب برای شرکت در اسکار گفت: اثر منتخب از یک زوج کارگردان است که یکی از آثارشان در مدح و ثنای فیلم جدایی نادر از سیمین هنوز به‌یادمان هست. این خود سندی است آشکار از نوع تفکر سازندگان این اثر.
وی افزود: جای تعجب است که رئیس‌سازمان سینمایی چگونه اجازه این انتخاب ناشایست را صادر کرده!؟ نکته جالب اینکه بعضی از کوته‌فکران هنری در داخل هم آب از لب و لوچه‌شان براه افتاد و با اینکه هنوز مدت زیادی تا این مراسم باقی مانده با ذوق‌زدگی به سازندگان این مستند پیام تبریک دادند و در جشن سینمای مستند که در کتابخانه ملی برگزار گردید؛ به زوج کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم، جایزه اسکار نمادین دادند!
جوانشیر همچنین بیان داشت: جای دارد به دوستان سینمایی بگویم؛ که آیا شایسته‌تر نبود بجای دادن اسکار نمادین؛ از سازندگان این مستند می‌پرسیدید که حامیان مالی مشکوک و فراوان این فیلم در خارج از مرزهای کشورمان چه کسانی هستند؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.