یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

پوراحمد عنوان کرد:

سینمای کودک امروز، نوستالژی گذشته را ندارد

کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم سینمایی « بن بست وثوق»

سینماپرس: کیومرث پوراحمد در حاشیه جشنواره فیلم کودک اظهار داشت: اگر امروزه «قصه های مجید» ساخته میشد و قرار بود مخاطب کودک و نوجوان با آن ارتباط خوبی بگیرد، غیرممکن بود. علتش این نوستالژی است که نسل به نسل جلوتر رفته است و به مخاطب کودک امروز منتقل شده است.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان کیومرث پوراحمد، نویسنده وکارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار نوجوان سی ودومین جشنواره فیلم کودک ونوجوان در باره تفاوت سلیقه ها و نگرش های نسل گذشته و نسل امروز اظهار داشت: گذشته سینمای کودک همان تفاوت و اختلاف میان سلیقه های کودکان امروز را دارد. ۳۰ سال پیش با الان چقدر فرق میکند؟ ۳۰سال پیش تلفن همراه نبود، اما امروزه این تفاوت وجود دارد که کودکان و نوجوان به دنبال موضوعات امروزی اند.

وی افزود: «قصه های مجید» ۳۰ سال پیش ساخته شد و من فکر میکنم اگر هم که ماندگار شده است علتش این نوستالژی است که نسل به نسل جلوتر رفته است و به مخاطب کودک امروز منتقل شده است. فیلم های الان با سی سال پیش از زمین تا آسمان تفاوت دارند. در روزگار قدیم موضوعات خاص خود، باب میل کودک و نوجوان بود و امروزه هم موضوعات خود این گونه است.

خالق «قصه های مجید» تصریح کرد: امروزه نسل کودک و نوجوان نسل جدیدی است، و این نکته ای است که باید کارگردان‌های حوزه کودک بدانند. آنها باید متوجه علایق و انتظارات نسل امروز باشند تا بتوانند فیلم‌های خوبی تولید بکنند. من نمیگویم نسل امروز نسبت به نسل گذشته بهتر است یا بدتر، ویژگی هایی نسل ما داشت که نسل امروز ندارد و همینطور ویژگی های نسل امروز دارند که نسل ما نداشت. این تفاوت در سینما هم به چشم می خورد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.