چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

از رومانی؛

«سوت‌زن‌ها» راهی آکادمی اسکار شد

فیلم سینمایی سوت زن ها

سینماپرس: رومانی،تریلر جنایی «سوت‌زن‌ها» را به عنوان نماینده سینمای این کشور به نودو دومین مراسم جوایز اسکار معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوودریپورتر، رومانی فیلم «سوت‌زن‌ها» به کارگردانی کورنلیو پرومبوی را به عنوان نماینده این کشور برای رقابت در بخش بهترین فیلم خارجی مراسم جوایز اسکار سال ۲۰۲۰ برگزید.

«سوت‌زن‌ها» که امسال در ماه می در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن نیز حضور داشت، داستان بازرس پلیس فاسدی به نام کریستی را روایت می‌کند که درگیر یک پرونده تجارت مواد مخدر و عملیات پولشویی حاصل از آن شده است. او قصد دارد در رابطه با همین پرونده تاجری تبه‌کار را که از محل اختفای پول‌ها خبر دارد، از زندانی در جزیره لاگومرا واقع در مجمع‌الجزایر قناری برهاند، اما قبل از آن باید زبان دشوار و باستانی آن منطقه را فرا گیرد.

پرومبوی یکی از کارگردانان پیشروی رومانی است که اولین بار با فیلم «۱۲:۰۹ شرق بخارست» شهرتی بین‌المللی کسب کرد. دیگر فیلم او یعنی «پلیس، صفت» نیز در سال ۲۰۰۹ به عنوان نماینده رومانی به آکادمی اسکار معرفی شده بود.

«سوت‌زن‌ها» ماه آینده در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش در خواهد آمد و برنامه‌ریزی‌ها برای اکران آن در جشنواره «Fantastic Fest» در آستین و فستیوال فیلم نیویورک انجام شده است. همچنین کمپانی مگنولیا که حق پخش این فیلم در آمریکا را در اختیار دارد، قرار است اکران عمومی فیلم را از ۲۸ فوریه ۲۰۲۰ آغاز کند.

رومانی از سال ۱۹۶۶ هر سال نماینده‌ای از سینمای خود را برای رقابت در مراسم جوایز اسکار معرفی کرده است اما تا کنون موفق به جای‌گیری در لیست نهایی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.