جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

در دهمین اثر؛

کودکان کار سوژه جدید فیلم سینمایی مجیدی شدند

مجید مجیدی*

سینماپرس: مجید مجیدی در دهمین فیلم سینمایی خود، به کودکان کار که مساله اجتماعی مهم این روزهاست، می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، مجید مجیدی در دهمین فیلم سینمایی خود، به کودکان کار که مساله اجتماعی مهم این روزهاست، می‌پردازد. فیلمبرداری «خورشید» از دو هفته قبل در جنوب تهران آغاز شده و تاکنون علاوه‌بر بازیگران کودک، جواد عزتی نیز جلوی دوربین هومن بهمنش رفته است. فیلمنامه «خورشید» را مجید مجیدی و نیما جاویدی نوشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که فیلمبرداری آن، حدود دو ماه ادامه داشته باشد. سرمایه‌گذاری فیلم سینمایی «خورشید» را مجید مجیدی و امیر بنان برعهده دارند و داستان آن را می‌توان یادآور آثار شاخص کارنامه مجیدی دانست. براساس این گزارش، مجید مجیدی به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان»، میان نامزدهای نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بیدمجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

آبان‌ماه سال گذشته بود که خبرهایی از پروژه جدید مجید مجیدی به گوش رسید، او در گفت‌وگویی با سایت خبری «تایمز آو ایندیا» درباره پروژه جدیدش گفت: «پروژه بعدی من در ایران است. به‌تازگی دارم روی فیلمنامه‌ای کار می‌کنم. البته هنوز برای نامش تصمیمی نگرفته‌ام، ولی فیلم روی کودکان و داستان بزرگ‌شدن‌شان تمرکز دارد. دو موضوع دیگر نیز دارم که می‌توانند در هند اتفاق بیفتند، اما من ابتدا فیلمی دارم که باید در ایران بسازم، سپس به اینجا [هند] بازخواهم گشت. پس از فیلم «آن سوی ابرها» پروژه هندی بعدی من در دست توسعه است و قطعا دوباره در این کشور فیلم خواهم ساخت.» مجیدی در همان گفت‌وگو درمورد پروژه سینمایی که قرار است در هندوستان بسازد هم گفته است: «معدن زغال‌سنگ نام پروژه بعدی من است که به فکر ساخت آن در هندوستان هستم. «معدن زغال سنگ» را پس از ساخت فیلم فعلی‌ام در ایران، خواهم ساخت. شهر کلکته از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است و به من الهام می‌بخشد تا لوکیشن‌های فیلم بعدی‌ام را در همین منطقه از هندوستان پیدا کنم. اینها مکان‌هایی هستند که من در فیلم‌های «ساتیاجیت رای» هم دیده‌ام و برای ساخت فیلم «معدن زغال سنگ» چند لوکیشن را در بخش بنگال‌غربی درنظر گرفته‌ام.»

حدود دو ماه پیش مجید مجیدی، فراخوانی را برای حضور بازیگران نوجوان فیلمش منتشر کرد. گفته می‌شود نوجوان‌های فیلم جدید مجیدی، بر مبنای این فراخوان انتخاب شده‌اند. شاید استفاده از جواد عزتی به‌عنوان یکی از پول‌سازترین بازیگران این روزهای سینما، دلیلی است که فیلم جدید مجیدی پرفروش شود. اگرچه برخی معتقدند مجیدی در «بیدمجنون» هم سراغ ستاره آن روزهای سینما، یعنی پرویز پرستویی رفت و این فیلم توانست با ۴۴۶ میلیون تومان، جزو ۱۰ فیلم پرفروش سال ۸۴ قرار گیرد. آخرین فیلم نسبتا سودآور مجیدی در گیشه‌ها شاید «آواز گنجشک‌ها» باشد. او سپس «محمد رسول‌ا...‌(ص)» را ساخت که به‌دلیل بی‌تجربگی سینمای ایران در سیستم پخش، نتوانست در اکران‌های خارجی‌اش چندان موفق باشد و «آن سوی ابرها» هم چنان‌که پیداست، افق مناسبی را از این لحاظ پیش روی مجیدی قرار نداده، البته هنوز زود است که او را کاملا شکست‌خورده و از دور افتاده بدانیم. پرونده کاری مجیدی، سینوسی و پر از فراز و فرود است و احتمال اینکه او باز هم اوج بگیرد، به‌هیچ‌وجه نامحتمل نیست. پیش‌بینی می‌شود اولین رونمایی از فیلم سینمایی «خورشید» در جشنواره فیلم فجر باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.