دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

عباس جلالی یکتا مطرح کرد:

«تولد در تاریکی» انیمیشنی درباره کودک به تولید می‌رسد

عباس جلالی یکتا

سینماپرس: عباس جلالی یکتا به زودی ساخت انیمیشن «تولد در تاریکی» را آغاز می کند.

به گزارش سینماپرس، عباس جلالی یکتا کارگردان انیمیشنبا اشاره به جدیدترین فعالیت های خود به مهر گفت: در حال حاضر برای ساخت یک انیمیشن کوتاه با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به توافق رسیده ام که امیدوارم بتوانم هرچه سریع‌تر آن را جلوی دوربین ببرم.

وی ادامه داد: نام این انیمیشن «تولد در تاریکی» است و برخلاف اثر قبلی ام «پسر دریا» که یک اثر رئال-انیمیشن بود، این اثر کاملا انیمیشن است.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: با توجه به فیلمنامه پیش بینی می شود که «تولد در تاریکی» در ۷ دقیقه ساخته شود. این اثر کاملا برای کودکان ساخته می شود البته شاید بعد از تولید برخی این نظر را داشته باشند که این اثر درباره کودک است.

وی توضیح داد: با تایید اولیه از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بیش از یک سال برای تولید این اثر انیمیشن و طراحی شخصیت ها زمان لازم است.

کارگردان انیمیشن «پسر دریا» با اشاره به وضعیت تولید انیمیشن و چرخه اقتصادی آن بیان کرد: به تازگی بخشی به نام «وب سری» در انیمیشن فعال شده است که نگاه اقتصادی به انیمیشن دارد به این معنا که اگر بتوان یک پلن اقتصادی خوب برای پروژه انیمیشن تعریف کرد، می توان یک سرمایه گذار و یا یک تهیه کننده خوب برای پروژه جذب کرد که این رویکرد می تواند روش مناسب و تاثیرگذاری در حوزه تولید انیمیشن باشد.

وی یادآور شد: با چنین روشی، بازگشت اقتصادی یک پروژه انیمیشن کاملا بررسی می شود و براساس آن تولید انیمیشن تعریف می شود. در واقع می توان گفت با اجرای این طرح، انیمیشن از حالت سنتی خود خارج می شود و شکل و شمایل جدیدی پیدا می کند.

جلالی یکتا در پایان درباره تولید سریال های انیمیشن در کشور گفت: متاسفانه تولید سریال های انیمیشن نسبت به گذشته محدودتر شده است و بیشتر سریال های قدیمی که بازده بهتری داشتند، جلو می رود و این نشان می دهد که مرکز صبا بیشتر از آثاری حمایت می کند که سرمایه گذاری محکمی پشت آن باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.