سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

نوشین جعفری و بازی خوردن چندباره سلبریتی‌ها!

لزوم برخورد قاطعانه دستگاه های نظارتی و امنیتی با اخلال گران امنیت/ ارتزاق از جیب بیت المال و حمایت از متهمان معلوم الحال؟!

برخود قضایی با نوشین جعفری

سینماپرس: به تازگی لیستی از افراد در حمایت از یک متهم منتشر شده که در آن اسامی غیرشناخته شده بسیاری هم دیده می شود. این افراد در متنی حمایت خود را از نوشین جعفری، عکاس معلوم الحال بازداشت‌شده اعلام کردند؛ اتفاقی که نشان از بی سوادی و سیاست زدگی این قشر دارد، افرادی که خود را همه چیز دان می دانند، در دهه اول محرم اقدام به حمایت از فردی می کنند که در فضای مجازی علیه مقدسات دینی مردم فعالیت داشته است!

به گزارش سینماپرس پیش از این اقدام، حمایت برخی سلبریتی ها مانند مهناز افشار از نوشین جعفری هتاک به اهل‌بیتی که در چند روز اخیر بازداشت شده است، با واکنش تند کاربران فضای مجازی همراه شد.

مهناز افشار که بارها از تروریست‌ها، افراد هنجارشکن و مجرم‌های سیاسی_امنیتی حمایت کرده بود با انتشار پستی در صفحه توئیرتش نوشین جعفری را تنها یک عکاس خوب و مهربان دانست و همسو با حساب‌ های کاربری برانداز علناً از او حمایت کرد و در این باره نوشت: «برای من همیشه او یک دختر مهربان و عکاس خوب بود و هست. کاش در این عجله کردن ها کمی ترمز کنیم و انصاف رو هم رعایت کنیم!»

اما انتشار این توییت با واکنش تند و انتقادی کاربران فضای مجازی همراه شد. سوال مهمی که در این واکنش‌ها از سوی کاربران فضای مجازی مطرح شده این است که علت حمایت برخی از سلبریتی‌های معلوم‌الحالی که بارها حمایت چندین باره از تروریست‌ها و افراد  ضدانقلاب را در کارنامه‌ خود دارند، چیست و چرا برخوردی با سلبریتی‌هایی که موجب تشویش اذهان عمومی در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند و از متهمان سیاسی - امنیتی کشور حمایت می‌کنند، صورت نمی‌گیرد.

تکلیف امثال مهناز افشار که در سینما روشن است؛ نکته قابل تأمل آنجا است که در این بیانیه امضای افرادی مانند نرگس آبیار، کیوان کثیریان، خسرو نقیبی و... به چشم می خورد. کسانی که سال ها است با حضور در نهادهای دولتی، داشتن شغل های دولتی، گرفتن رانت های متعدد و... از جیب بیت المال ارتزاق کرده اند و اینک حامی متهمان در بازداشت شده اند! سوأل اساسی از این افراد این است شما که از جیب بیت المال ارتزاق کرده اید چرا به طرفداری از متهمان معلوم الحال بلند می شوید و با پزهای شبه روشنفکرانه قصد دارید چهره اپوزوسیون گرفته و علیه اقدامات برحق قضایی و امنیتی موضع بگیرید؟!

نرگس آبیار در شرایطی به محبوبیت رسید که جشنواره فجر از پذیرش فیلم وی «شیار ۱۴۳» شانه خالی کرده بود و با حمایت رسانه های ارزشی مجبور به پذیرش این فیلم و در نتیجه مطرح شدن این کارگردان شد، وی در زمان ساخت این فیلم خود را فیلمسازی ارزشی قلمداد کرده بود اما اینک به حمایت از کسانی برخاسته که به مقدسات دینی و عموم شیعیان توهین روا داشته است! نرگس آبیار هرگز نباید از یاد ببرد که محبوبیت و شهرت خود را مدیون همین مقدسات است! 

کیوان کثیریان یکی دیگر از امضا کنندگان این نامه چند سالی است در کسوت روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم فجر مشغول به ارتزاق است و حال معلوم نیست چرا هرجا در حمایت از متهمان پرچمی پوسیده بالا می شود نام وی نیز بر آن نقش بسته است! چرا این فرد باید به خود اجازه دهد از مجرمان امنیتی، محکومان قضایی و افراد معلوم الحال حمایت کند؟! 

آقایان و خانم های سینماگری که از صدقه سر ارتزاق از بیت المال به جاه و مقام رسیده اید! فقط با کمی جستجو در فضای مجازی می توانید مشاهد کنید که نوشین جعفری در فتنه ۸۸ سابقه دستگیری دارد و در همان سال نیز کمپین حمایتی برای آزادی وی توسط حزب پان ایرانیست(!) تشکیل می‌شود! حمایت شما از این فرد معلوم الحال لکه ننگی در کارنامه سینمایی تان خواهد بود و موجب خواهد شد که در اذهان مردم فهیم و اندیشمند ایران اسلامی به افرادی دون پایه و سیاسی کار تنزل یابید.

امروزه بیش از هر زمانی نیاز است تا دستگاه های نظارتی و امنیتی با اخلال گران امنیت کشور برخوردی قاطعانه داشته باشند؛ چه لزومی دارد افرادی که براحتی ملعبه دست دشمنان مردم و اسلام می شوند امکان تداوم فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر، آن هم از جیب بیت المال را داشته باشند؟! 

شایان ذکر است نوشین جعفری ادمین و چهره پشت‌پرده حساب کاربری «یار دبستانی» در توییتر است؛ اکانت براندازی که بارها با انتشار پست‌هایی، به اهل‌بیت و ائمه اطهار، عزاداری‌های سیدالشهدا و مراسم‌های مذهبی هتاکی کرده و از هیچ گونه توهین به سران نظام مضایقه نکرده است و به نوعی به یک موتور لجن‌پراکنی علیه دین، اهل‌بیت و جمهوری اسلامی ایران در این شبکه اجتماعی تبدیل شده بود.

در نهایت باید متذکر شد در حالی که رسانه های ضدایرانی مانند بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، من و تو و... به حمایت از این فرد معلوم الحال برخاسته اند و امثال احمد باطبی فتنه‌گر و درخواست‌کننده تحریم‌های ضدایرانی از آمریکا نیز برای حمایت از نوشین جعفری پستی در صفحه توییترش منتشر کرد!

به نظر می رسد حامیان این متهم خواسته یا ناخواسته دقیقا در مسیر تحریم کنندگان ملت بزرگ ایران نقش آفرینی می کنند و این امر در حالی که با پول همین مردم به شهرت رسیده اند، براستی به چنین افرادی چه عنوانی می توان اطلاق نمود؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.