سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

به کارگردانی جان فاورو؛

«شیرشاه» رتبه هفتم پرفروش‌ترین‌های تاریخ سینما شد

فیلم-انیمیشن «شیرشاه»

سینماپرس: انیمیشن «شیرشاه» با شکست انتفام جویان جزء هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از مووی وب، کمپانی دیزنی در سال‌های اخیر در گیشه‌های فروش موفق ظاهر شده و مدتی است رکوردهای خودش را در گیشه می‌شکند.

این بار انیمیشن دوباره ساخته شده «شیرشاه» در هفته اخیر به فروش خود اضافه کرد و توانست فیلم سینمایی «انتقام جویان» اولین فیلم ابرقهرمان‌های مارول را که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود، در چارت پرفروش‌های تاریخ شکست دهد.

با گذشت این هفته، انیمیشن «شیر شاه» به فروش جهانی ۱ میلیارد و ۵۶۰ میلیون رسید. این مقدار شامل ۵۲۳ میلیون در گیشه داخلی آمریکا و ۱ میلیارد دیگر در گیشه‌های بین المللی است. به این ترتیب این انیمیشن بالاتر از انتقام جویان که فروش آن یک میلیارد و ۵۱۰ است، قرار می‌گیرد. «شیر شاه» اکنون هفتمین فیلم پرفروش جهان است و پشت سر فیلم سینمایی «دنیای ژوراسیک» قرار دارد که فروش آن یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار است. با حضور «شیرشاه» در این رتبه، فیلم تحسین شده «پلنگ سیاه» نیز (۱.۳۴ میلیارد دلار فروش) از بین ۱۰ پرفروش تاریخ خارج شد و جایگاه یازدهم را کسب کرد.

هنوز «شیرشاه» شانس این را دارد که فیلم «دنیای ژوارسیک» را نیز پشت سر بگذارد و به رتبه ششم برسد، اما هیچ شانسی برای بالارفتن بیش از این رتبه برای «شیرشاه» نیست.

نکته جالب انیمیشن «شیرشاه» تفاوت نظر بین منتقدان و سینماروهاست. این انیمیشن به کارگردانی جان فاورو امتیاز ۵۳% را از سوی منتقدان راتن تومیتو دریافت کرده؛ اما از سوی مخاطبانی که در همین سایت رای داده اند به امتیاز ۸۸% درصد رسیده است. نمونه دیگر هم انیمیشن علاءالدین است که با وجود عدم علاقه منتقدان، یک میلیارد دلار فروش داشته است. دیزنی بیشترین فیلم را در بین پرفروش‌های سینما دارد و امسال نیز به پر درآمدترین استودیوی  هالیوود تبدیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.