چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

برنامه‌های چالشی در سیما می‌تواند راهگشای مشکلات جامعه باشد

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی*

سینماپرس: حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی تصریح کرد: اگر برنامه‌های گفت‌وگومحور درست و براساس نیاز جامعه تولید شوند می‌توانند با ارائه تحلیل‌ها و راهکارهای درست در زمینه حل مشکلات راهگشا باشند.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام «احمد سالک کاشانی» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه یکی از موارد ارتقای سطح بینش و بصیرت طرح مباحث شفاف و چالشی است، به کیهان یادآور شد: البته باید این طرح بحث و گفت‌وگوها بر مدار اخلاق بوده و به‌صورت منطقی هدایت شود.
وی در ادامه پرداختن به موضوعات چالشی در شبکه سیما را طرحی جالب عنوان کرد و گفت: قطعا این‌گونه مباحث در جهت روشنگری جامعه نقش بسزایی داشته و اثرگذار است اما انتخاب موضوعات و نحوه طرح آن باید بر اساس نیازها، مشکلات و مسائل مبتلابه جامعه باشد نه خارج از آن.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: مثلا اگر مردم گرفتار گرانی هستند و موضوع گرانی و تورم موضوع اصلی جامعه است و همه فکرها به سمت آن است، برپایی نشست‌های چالشی در این خصوص و طرح بحث‌های فنی، علمی و تحلیل‌هایی در این زمینه می‌تواند یک‌سری راهکارها و راه‌حل‌های جدید ارائه دهد تا شاید در زمینه حل مشکلات راهگشا باشد.
حجت‌الاسلام سالک با اشاره به اینکه نکته دوم منطق حاکم بر گفت‌وگوهاست، اظهار کرد: این نشست‌ها باید به دور از غوغاسالاری و غرض‌ورزی با منطق و بر اساس پشتوانه علمی و استدلال‌های درست بر مبنای هدف‌گذاری صحیح و حرکت‌های چالشی و شفاف شکل بگیرد.

وی همچنین درخصوص طرح موضوع ولایت فقیه در برنامه بدون توقف سیما اظهار کرد: موضوع ولایت از موضوعات حساس جامعه ماست، لذا دست‌اندرکاران این برنامه‌ها باید توجه داشته باشند افرادی که به‌عنوان کارشناس برای پاسخگویی به این موضوعات دعوت می‌شوند باید اِشراف کافی را در این زمینه داشته و از صاحب‌نظران و عالمان این حوزه باشند چراکه بررسی این موضوع به افرادی نیاز دارد که بر قرآن، احادیث و روایات دینی تسلط داشته باشند و مصلحت نیست که هر فردی در این زمینه نظر دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.