یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

سینماگران و تأکید مجدد رهبر انقلاب بر نفوذ فرهنگی/۴

فارسیجانی: مدیریت غلط، حوزه فرهنگ و هنر را دچار آشفتگی و از هم پاشیدگی کرده است/ نهادهای انقلابی و مردمی «آتش به اختیار» عمل نمایند

پرویز فارسیجانی

سینماپرس: پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: باعث شرمندگی است که رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار در خصوص نفوذ فرهنگی و ولنگاری فرهنگی هشدار می دهند اما مسئولان نسبت به هشدارهای به جای ایشان بی توجهی می کنند؛ متأسفانه مدیریت غلط، حوزه فرهنگ و هنر را دچار آشفتگی و از هم پاشیدگی کرده است و نیاز است که اقدامی عاجل و جدی مانع از ادامه حرکت آن ها در این مسیر غلط شود.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه کوتاهی در حوزه فرهنگ و هنر به حد اعلای خود رسیده و همین اتفاق باعث شده تا به طور پیاپی مقام معظم رهبری در خصوص این موقعیت خطرناک هشدار بدهند. ما نباید فراموش کنیم که وظیفه قانونی نسبت به اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت از رهبری داریم؛ ما نباید فراموش کنیم که نسبت به مقام عظمای ولایت وظیفه دینی داریم و از سوی دیگر تکلیف ملی مان حراست از فرهنگ غنی و ارزشمند ایرانی-اسلامی است.

فارسیجانی در همین راستا ادامه داد: من نمی دانم چطور باید به مقامات گفت که مهمتر از هر حوزه ای در کشور، حوزه فرهنگ و هنر است؟ به تعبیر مقام معظم رهبری فرهنگ و هنر مانند هوایی است که ما آن را تنفس می کنیم. متأسفانه نه نهادهای اجرایی و نه نهادهای قانون گذار هیچ احساس نگرانی در این رابطه ندارند و هشدارهای متعدد رهبری و دغدغه مندان و سینه سوختگان نظام و انقلاب هم باعث نمی شود که به خود بیایند!

وی تأکید کرد: باید به این افراد تذکر داد که اگر فرهنگ به عنوان زیرساخت درست نشود شکی نیست که همه بنیان ها نظام مورد تهدید جدی قرار خواهند گرفت. مسئولان باید اهمیت حوزه فرهنگ و هنر را به درستی درک کنند و اگر به این درک نرسند ما همچنان با این معضل مهم روبرو خواهیم بود.

مدیرکل سابق مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌ های سینمایی سازمان سینمایی سپس با بیان اینکه قوه قضائیه  باید خاطیان فرهنگی را شناسایی و مجازات کند تصریح کرد: علاوه بر مسئولان قضایی مردم هم نباید در قبال این اتفاقات شرم آور خاموش بنشینند و نظاره گر باشند؛ مردم باید از متولیان مطالبه گری داشته باشند و تلاش کنند تا حوزه فرهنگی و هنری پایبند ارزش های ملی و انقلابی باشد.

این سینماگر در همین راستا خاطرنشان کرد:  نهادهای انقلابی و مردمی باید «آتش به اختیار» عمل نمایند؛ ما نباید فراموش کنیم که نظام آموزشی ما هم همانند حوزه فرهنگی و هنری همواره مورد تهدید و تهاجم دشمنان است. در آموزش و پرورش، وزارت علوم و... به صورت زیرپوستی اتفاقات شرم آوری می افتد که به شدت نگران کننده است.

فارسیجانی ادامه داد: این وظیفه نهادهایی مثل حوزه علمیه، دانشگاه و نهادهای خودجوش و مردمی و انقلابی مثل سپاه و بسیج و جهاد دانشگاهی و... است که در خط مقدم این مسیر باشند، خاموش ننشینند و اجازه ویران گری بیشتر در حوزه فرهنگی و آموزشی را ندهند.

وی سپس با انتقاد شدید از رسانه ها متذکر شد: اینک پس از حدود ۲ هفته که از تذکر مقام معظم رهبری می گذرد ما شاهد هیچ پیگیری جدی از سوی رسانه ها به ویژه سازمان صدا و سیما و سایر مطبوعات و فضای مجازی در این خصوص نیستیم؛ گویا رسانه ها هم دغدغه جدی برای رشد و اعتلای فرهنگی و هنری ندارند. این اتفاق نیازمند یک بررسی کارشناسی است که چرا ما کارمان به اینجا رسیده است!

این کارشناس فرهنگی در خاتمه این گفتگو افزود: افسوس که گاهی اوقات خروجی های سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی به شدت خنثی و حتی بر اساس اهداف دشمن جلو می رود. مایه شرمساری است که ما در این ۲ سازمان بزرگ شاهد مقابله با تهاجم فرهنگی نیستیم؛ ای کاش خداوند بزرگ ما را بیدار کند و توفیق دهد تا قدم های موثری در این زمینه برداریم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.