جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶

فیلم‌های تازه‌ای که خوب نمی‌فروشند

صدای منو می شنوید؟- ایده اصلی- جانان- سرخ پوست- چاقی- روسی- برمودا- قسم

سینماپرس: بدون شک عنوان ضعیف‌ترین ماه فروش سینماها در یک سال اخیر را باید به شهریور ماه امسال داد. دوره‌ای که به نظر می‌رسد مخاطبان سینما در دوراهی سفر و سینما اولی را انتخاب کردند تا بازار گردشگری داغ‌تر از هنر هفتم در ماه پایانی تابستان سپری شود.

به گزارش سینماپرس، آثار تازه اکران شده سینماها چنان بد می‌فروشند که همچنان در بررسی آمار فروش هفتگی سینماها جایی برای خود باز نکرده‌اند.

بدون شک عنوان ضعیف‌ترین ماه فروش سینماها در یک سال اخیر را باید به شهریور ماه امسال داد. دوره‌ای که به نظر می‌رسد مخاطبان سینما در دوراهی سفر و سینما اولی را انتخاب کردند تا بازار گردشگری داغ‌تر از هنر هفتم در ماه پایانی تابستان سپری شود.

هر چند در این دوره فیلم‌های اکران شده سینما به لحاظ تنوع نیز پراکندگی خوبی داشتند یعنی از آثار کودک و نوجوان گرفته تا فیلم طنز، اجتماعی و دفاع مقدس در سبد اکران سینماها تدارک دیده شده بود اما این آثار به نظر می‌رسد چندان به مذاق مخاطبان هنر هفتم خوش نیامده است.

البته اوج بی‌اقبالی و فروش بد سینماها به فیلم های تازه‌ مربوط می‌شود؛ آنجا که آثاری چون برمودا،  چاقی،  صدای منو می‌شنوید،  روسی و جانان همه با هم به اندازه فروش یک هفته‌ای فیلمی چون شبی که ماه کامل شد هم گیشه نداشته‌اند.

اما در بررسی این هفته فروش سینماها همچنان ۵ فیلم نخست فهرست هفتگی دست نخورده باقی مانده‌اند. یعنی به ترتیب ایده اصلی در پنجمین هفته اکران با نمایش در ۱۲۲ سالن سینما ۲۶۳ میلیون در رده نخست باقی ماند.

فیلم سینمایی قسم به کارگردانی محسن تنابنده نیز در ششمین هفته فروش خود با ۲۰۰ میلیون تومان در رده دوم قرار گرفت.

سرخپوست به کارگردانی نیما جاویدی نیز این هفته با فروش ۱۶۱ میلیون تومان به رده سوم پرفروش‌های هفته صعود کرد.

فیلم شبی که ماه کامل شد هم در چهاردهمین هفته اکران با نمایش در ۷۴ سالن سینما ۱۲۵ میلیون تومان فروخت و در رده چهارم پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

آخرین ساخته رضا میرکریمی با عنوان قصر شیرین نیز در هفتمین هفته نمایش خود در ۹۰ سالن سینما ۱۱۴ میلیون تومان فروخته است و در رده پنجم قرار گرفت.

در بررسی میزان فروش ۵ فیلم تازه اکران شده سینماها نیز نشان می‌هد روسی اقبال بیشتری نسبت به دیگر آثار داشته است. این فیلم به کارگردانی امیرحسین ثقفی بعد از ۳ هفته نمایش در ۷۸ سالن سینما ۸۷ میلیون تومان فروخته است تا در مجموع به فروش ۵۵۵ میلیون تومانی دست یابد و در جدول پرفروش‌های هفتگی جایگاهی بهتر از ششمی به دست نیاورده است.

چاقی به کارگردانی راما قویدل دیگر فیلم تازه اکران شده است در دومین هفته نمایش خود در ۶۶ سالن سینما ۶۳ میلیون تومان فروخته است تا در مجموع با فروش ۱۶۰ میلیون تومانی در رده هفتم پرفروش ها قرار گیرد.

تازه‌ترین ساخته کامران قدکچیان با عنوان جانان نیز بعد از ۵ هفته نمایش در ۴۸ سالن سینما این هفته ۲۱ میلیون تومان فروخت تا به مجموع ۳۲۰ میلیون تومانی در گیشه دست یابد و در رده یازدهم پرفروش‌ها قرار گیرد.

برمودا نیز در دومین هفته نمایش در ۱۷ سالن سینما ۵ میلیون تومان فروخت و در رده سیزدهم قرار گرفته است. این فیلم به کارگردانی رهبر قنبری در مجموع نیز به فروش ۱۷ میلیون تومانی رسیده است.

صدای منو می شنوید؟  به کارگردانی صادق پروین آشتیانی نیز ناکام اصلی فروش فیلم‌های تازه اکران است که در دومین هفته نمایش خود در ۱۰ سالن سینما تنها یک میلیون تومان فروخته است. این فیلم در مجموع نیز با ۲ میلیون تومان فروش در رده پانزده جدول پرفروش‌های هفته قرار گرفته است.

*ایرنا

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.