جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

دستیار کارگردان توضیح داد؛

یک بازیگر جدید به «۸۷ متر» اضافه می شود

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر»

سینماپرس: عوامل مجموعه «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری که این روزها روزها در لوکیشنی واقع در بازار تهران تصویربرداری می شود، قرار است برای ادامه تصویربرداری به سنندج و بخش‌های مرزی غرب کشور بروند.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته سکانس‌هایی از سریال «۸۷ متر» با بازی علی سلیمانی در مهمان‌سرای قدیمی واقع در بازار تهران که بازسازی شده است، ضبط شد. شبنم عرفی نژاد - برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان - درباره‌ ضبط بخش‌های پایانی این مجموعه که در سنندج و مرز ایران و عراق خواهد بود، به ایسنا گفت: گروه تا ۱۰ روز دیگر به سنندج می‌رود و زمان فیلم‌برداری در آنجا حدود ۱۰ روز خواهد بود.

وی از اضافه شدن بازیگر جدید نیز در ادامه‌ ساخت سریال خبر داد.

دستیار کیانوش عیاری درباره‌ روند تولید این سریال گفت: ما در ۱۵ مرداد سال ۹۶ این کار را شروع کردیم. قطعا اگر کارگردان فرد دیگری غیر از آقای عیاری بود ساخت کار زودتر به پایان  می‌سید، ولی به دلیل وسواس آقای عیاری و دقتی که در نوشتن، فیلم‌برداری و برداشت‌ها دارد که  گاهی به ۳۰ ۴۰ ۵۰ و ۷۰ و ۸۰ برداشت می‌رسد، کار زود تمام نمی‌شود.

او افزود: دو ماه هم کارمان به دلیل مشکلات مالی عقب افتاد و به دلیل آنکه تلویزیون پول نداشت، کار خوابید. پس از آن کار را شروع کردیم و اگر آن اتفاق نمی‌افتاد ما قطعا تا مهر کا را به اتمام می‌رساندیم. الان با این اتفاقی که افتاده است کار ما تا آذر ماه ادامه خواهد داشت.

عرفی‌نژاد درباره‌ی تغییراتی که در نگارش فیلم‌نامه صورت گرفته است، توضیح داد:  آقای عیاری از یک زمانی به بعد تغییراتی در فیلم‌نامه داد که آن تغییرات باید در هر قسمتی اعمال شود. به طور کلی نزدیک به ۸۰ درصد کار تصویربرداری شده و ۲۰ درصد بیشتر نمانده است.

وی که از سال ۸۲ از مجموعه «روزگار قریب» با کیانوش عیاری همکاری دارد، درباره‌ی  اینکه آیا «۸۷ متر» هم جزو کارهای ماندگار این کارگردان سینما و تلویزیون خواهد بود؟ توضیح داد: کیانوش عیاری یکی از کارگردانان خوب سینمای ایران است کلا نوع فیلم‌سازی‌اش به گونه‌ای است که نوع فیلم‌سازی خودش را بلد است و مدیوم سینما و تلویزیون فرقی برایش نمی‌کند. قصه در سال ۹۶ اتفاق می‌افتد اما دور از این بحران وحشتناک قیمت‌ها. سریال مربوط به ماجرای خانه‌ای است که به چندین نفر فروخته شده است. خانواده اصلی خانواده آقای دهکردی، خانوم فریبا کامران نقش همسر وی را بازی می‌کند، حسین سلیمانی، غزل شجاعی و دیبا زاهدی جزو خانواده آقای دهکردی محسوب می‌شوند. در خانواده آقای رجبی هم، خانوم شهین تسلیمی نقش همسر را ایفا می‌کند. الهه خادمی، عرفان آصفی و ملیکا نصیری در نقش فرزندان آقای رجبی به ایفای نقش می‌پردازند. تا قسمت ۲۰ کار، ما با این دو خانواده درگیر هستیم اما از یک جا به بعد بیشتر قصه متمرکز به خانواده آقای علی دهکردی می‌شود.

 لوکیشن مسافرخانه لوکیشنی است که شخصیتی که خانه‌ را به خانواده‌ها فروخته، در اینجا پنهان شده است.

داستان این سریال به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت منزل برمی‌گردد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، سونیا سنجری، سلیمه رنگزن، ملیکا نصیری، رضا مسعودی، غزل شجاعی، الهه خادمی، عرفان آصفی، علی طالب‌لو، مهدی دانایی مقدم، سلمان خطی، نیما نوری زاده و عادله دائم پناه از بازیگران سریال «۸۷ متر» هستند.

عوامل تولید این سریال عبارتند از: کیانوش عیاری (تهیه کننده، نویسنده و کارگردان)، داریوش عیاری (مدیر فیلمبرداری)، شبنم عرفی‌نژاد (برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان)، رضا مسعودی و مهتاب پیش‌قدم (گروه کارگردانی)، حسن آقاکریمی (مدیر تولید)، سهیلا کاشفی (منشی صحنه)، بابک ابرغانی (فیلمبردار)، سیامک نیازی (صدابردار)، علیرضا مهابادی (دستیار صدا)، محمد گل‌افشار و نازنین عرفی‌نژاد (طراح گریم)، مهسا حسینی (طراح لباس)، سعید رحیمی (طراح صحنه)، نیما آقاکریمی ‌ (عکاس)، محمد داوطلب و مصطفی امیدی (گروه فیلمبرداری)، پاشا طباطبایی و احمد مروی زادگان (گروه صحنه)، رضا صادق (مدیر تدارکات).

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در سیما فیلم در دست تولید و برنامه‌ریزی شده که نیمه اول سال ۹۸ روانه آنتن شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.