شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

در جشنواره‌ای در کره‌ جنوبی؛

جایزه «نتپک» به فیلم «دلبند» رسید

مستند «دلبند»

سینماپرس: جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا-اقیانوسیه Netpac در چهارمین دوره جشنواره بین‌ المللی اولجو Ulju کره‌ جنوبی، به مستند «دلبند» اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، در آیین اختتامیه چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی Ulju» که روز ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۹ شهریور ماه) در شهر اولجو کره‌ جنوبی برگزار شد، جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا-اقیانوسیه «نتپک» توسط هیات داوران این بخش به یاسر طالبی کارگردان مستند «دلبند» اهدا شد.

در این بخش، فیلم‌هایی از کشورهای روسیه، سوییس، اتریش، رومانی، انگلستان و ترکیه حضور داشتند.

«دلبند» از موفق‌ ترین فیلم‌ های مستند یکسال اخیر سینمای ایران است که در جشنواره‌ های معتبری چون ایدفا، برلین، هات‌ داکس و… به نمایش درآمده و به مراسم اهدا جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.

این فیلم جایزه تماشاگران مستندهای نیمه‌ بلند جشنواره «هات‌ داکس» کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌ آموزان جشنواره مستند «سیسیل» ایتالیا و جایزه ویژه جشنواره «کرانیسکا گورا» اسلوونی را از آن خود کرده است و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌ های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌ شناسی «پارنو» استونی هم شده بود.

فیلم «دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه، جشنواره «ماموت‌ لیکس» آمریکا و جشنواره مستند EBS کره‌ جنوبی نیز به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگ‌ اسکای» آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم چندی پیش برنده تندیس شایستگی بهترین مستند کوتاه و نیمه‌ بلند بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران هم شد.

«دلبند» قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام «فیروزه» را روایت می‌ کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌ های البرز دارد.

این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی «الی ایمیج» به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.