شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

روز گذشته اعلام شد؛

کناره گیری باب ایگر از هیات مدیره اپل/ افزایش رقابت اپل و دیزنی

باب ایگر

سینماپرس: باب ایگر مدیرعامل کمپانی دیزنی از هیات مدیره کمپانی اپل کناره گیری کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، باب ایگر رییس و مدیرعامل کمپانی والت دیزنی از هیات مدیره کمپانی اپل کناره گیری کرد. این خبر روز جمعه ۱۳ سپتامبر از سوی سازنده آیفون اعلام شد.

بنا به آنچه گفته شده است، ایگر روز ۱۰ سپتامبر از این کمپانی جدا شده است.

ایگر در بیانیه جدایی خود، به هشت سال فعالیت فوق العاده اش در هیات مدیره کمپانی اپل اشاره کرد و گفت که برای تیم کوک رییس این کمپانی و گروه همراهش احترام قائل است.

ایگر همچنین اپل را یکی از تحسین برانگیز ترین کمپانی های دنیا خواند.

باب ایگر از سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره به کمپانی اپل پیوسته بود. او از عوامل پیوستن استیو جابز کارآفرین فقید به هیات مدیره کمپانی دیزنی نیز بود.

مدت زمان طولانی است که کمپانی های دیزنی و اپل در سطح مدیریت در هم تنیده شده اند. با این وجود این دو کمپانی به تازگی در فعالیت سرویس پخش آنلاین رقابتی را با هم آغاز کرده اند. دیزنی سرویس پخش دیزنی پلاس خود را از ۱۲ نوامبر آغاز می کند و کمپانی اپل نیز فعالیت اپل تی وی پلاس را از یک نوامبر شروع می کند.

تصمیم ایگر برای جدایی از اپل در این صنعت چندان غیرمنتظره نبوده است. اعضای هیات مدیره که دارای پست های اجرایی در دیگر کمپانی ها هستند اغلب هنگامی که چنین درگیری و رقابتی بین کمپانی ها شکل می گیرد از سمت خود در هیات مدیره کناره گیری می کنند. به عنوان مثال رید هستینگز مدیرعامل نتفلیکس از هیات مدیره فیسبوک جدا شد.

تا به این لحظه البته اپل درباره جانشین ایگر در هیات مدیره خود واکنشی نشان نداده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.