یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

مدیر اجرایی جشنواره فیلم رشد اعلام کرد:

تقاضای ۹۰ کشور برای حضور در چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد

جشنواره فیلم رشد

سینماپرس: با اعلام دبیرخانه چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، در پایان مهلت ارسال آثار متقاضی، ۲۶۴۹ فیلم از ایران و ۸۹ کشور برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کردند.

به گزارش سینماپرس، ناصر باکیده مشاور دبیر و مدیر اجرایی جشنواره رشد گفت: تا پایان مهلت مقرر ۱۱۱۲ فیلم ایرانی و ۱۵۳۹ فیلم از ۸۹ کشور به دفتر جشنواره ارائه شده‌اند و بازبینی فیلم‌ها توسط هیأت‌های انتخاب آغاز شده است.

وی درباره جزئیات آماری استقبال کشورها از حضور در این رویداد توضیح داد: امسال فیلمسازان هندوستان بیشترین تعداد درخواست حضور در جشنواره رشد را ارائه کرده‌اند که شامل بیش از ۱۴۰ عنوان می‌شود؛ پس از آن آلمان با ۱۱۸ و ترکیه، برزیل و آمریکا هرکدام با بیش از ۶۰ فیلم، جایگاه دوم تا پنجم را دارند.

باکیده با اشاره به تنوع قاره‌ای فیلم‌های متقاضی گفت: رده‌های ششم تا دهم جدول متعلق به کشورهای مکزیک، ایتالیا، لهستان، انگلستان و اسپانیا است که هریک به تفاوت از بیش از ۶۰ فیلم تا ۳۰ فیلم ارائه کرده‌اند.

به گفته دبیر این جشنواره، رشد کمی فیلم‌های جشنواره نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد و دو دوره قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر اجرایی جشنواره رشد همچنین خاطرنشان کرد: حجم توجه و استقبال کشورهای صاحب‌نام در آموزش و تولید فیلم، بیانگر اذعان دنیا به اقتدار علمی جمهوری اسلامی ایران و جایگاه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم تبادلات علمی و فرهنگی در جهان است.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد به دبیری وحید گلستان از ۲۴ آبان به مدت ۸ روز توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌ و پرورش برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.