یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

تجلیل از مستقل‌های سینما؛

جوایز افتخاری گاتهام به ایوا دوورنی و سم راکول اهدا می شود

ایوا دوورنی و سم راکول

سینماپرس: جوایز گاتهام ۲۰۱۹ اعلام کرد جایزه تجلیل از یک کارگردان به ایوا دوورنی و جایزه تجلیل از یک بازیگر به سم راکول اهدا می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، بیست و نهمین دوره جوایز گاتهام متعلق به پروژه فیلمسازان مستقل، با اهدای جوایز افتخاری خود از ایوا دوورنی و سم راکول تجلیل می‌کند.

دست اندرکاران این جوایز که امسال در مراسمی در ۲ دسامبر در نیویورک برگزار می‌شود اعلام کردند ایوا دوورنی کارگردان و فیلمسازی خط شکن و تاثیرگذار است که با آثارش بر تاریخ ملت آمریکا تمرکز و سیستم نژادپرستی را بیش از همیشه افشا کرده است.

جف شارپ مدیر اجرایی این جوایز تاکید کرد که آثار این فیلمساز بر برابری عدالت برای همه تاکید دارد.

دوورنی کارگردان «سلما» و مستند جنایی «سیزدهمین» و نیز «چروکی در زمان» است.

از پروژه‌های اخیر وی می‌توان به «وقتی آنها ما را می‌بینند» اشاره کرد که چندین نامزدی امی را کسب کرده است.

در عین حال سم راکول بازیگر برنده اسکار برای فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ میسوری» برای نقش‌آفرینی‌های درخشانش شایسته دریافت جایزه بهترین بازیگر سال از این جوایز شده است.

راکول در اسکار ۲۰۱۹ برای ایفای نقش جورج دبلیو بوش در فیلم «معاون» ساخته آدام مک‌کی نیز نامزدی اسکار را کسب کرد. او اوایل امسال یک نامزدی امی نیز برای تصویر کردن شخصیت باب فاسی در مینی‌سریال «فاسی/وردون» برای اف‌ایکس به دست آورد.

شارپ از این ۲ چهره به عنوان افرادی تاثیرگذار در فیلم مستقل یاد کرد.

جوایز گاتهام را به عنوان آغازگر فصل جوایز اسکار در آمریکا می‌شناسند.  از برندگان گاتهام در سال‌های اخیر که نامزد یا برنده جایزه اسکار شده‌اند می‌توان به فیلم‌های «مرا با نامت صدا کن»، «مهتاب»، «اسپات‌لایت»، «بردمن»، «پسربچگی» و «درخت زندگی» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.