شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

یک کارگردان تئاتر مطرح کرد؛

تاثیر کلاس‌های تئاتر در کیفیت کار هنرجویان

امیر دژاکام

سینماپرس: یک بازیگر و کارگردان تئاتر از تاثیر آموزش کلاس‌های تئاتر به علاقه‌مندان صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، امیر دژاکام بازیگر و کارگردان تئاتر، درباره تاثیر کلاس‌های آموزشی تئاتر برای پرورش افراد در گروه‌های حرفه‌ای به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حرفه‌ای شدن افراد در تئاتر به تلاش و پیگیری خودشان در شکوفایی استعدادهایشان بستگی دارد.

وی افزود: اگر زمانی کارگاه‌های آموزشی تئاتر با هدف سود مالی ساخته و با گرفتن قیمت بالای شهریه به هنرجو نقش فروشی کنند ۱۰۰ درصد تبعیض نژادی بین افراد به وجود می‌آید چرا که فقط افراد ثروتمند و پول دار به شناخته شدن توسط مخاطب می رسند و به نظر بنده این امر اصلا کار درستی نیست.

این کارگردان سینما و تئاتر تصریح کرد: اگر فردی تازه تحصیلات خود را تمام کرده و قصد کارگردانی در حوزه سینما و تئاتر را داشته باشد. باید به عنوان استاد راهنما برای اجرای خوب نمایش روی صحنه به افزایش مهارت هنرجویان با استعداد کمک کند.

دژاکام در مورد ویژگی یک استاد خوب تئاتر برای تدریس به هنرجویان برای اجرای خوب گفت: مهم‌ترین مسئله برای اینکه هنرجو دیده شود این است که یک معلم تئاتر باید به هدایت بازیگر در طول زمان اقدام کند.

وی افزود: هرکسی که یک فیلم سینمایی بازی کرد یا مقاله داشته باشد دلیلی ندارد که استاد خوبی هم در جهت راهنمای افراد برای اجرای تئاتر باشد.

این بازیگر سینما با اشاره به موسسه خودش برای برگزاری کلاس‌های آموزشی تئاتر اظهار داشت: در کارگاه آموزش تئاتر بنده تولید فیلم و تئاتر، انتشارات، آموزش بازیگری، سنجش کارگردانی و آموزش فیلمنامه نویسی برگزار می‌شود.

دژاکام گفت: هنرجویان بنده برای اجرای تئاتر به روی صحنه هیچ هزینه‌ای را جز پرداخت شهریه به منظور شرکت در کلاس‌های آموزشی تئاتر پرداخت نکرده اند و همچنین تمرین‌ها برای اجرای خارج از کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود که بنده به عنوان استاد راهنما افراد علاقه‌مند را برای هدایت بیشتر در جهت اجرای یک تئاتر پر مخاطب کمک می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.