شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

امشب؛

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر توکیو، یازدهمین میهمان «خیلی دور خیلی نزدیک»

برنامه خیلی دور خیلی نزدیک

سینماپرس: شهاب اسفندیاری در یازدهمین قسمت از برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک»، میزبان یوشیجی یوکویاما، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر توکیو می شود.

به گزارش سینماپرس، دکتر یوشیجی یوکویاما که تحصیلات خود را در رشته تاریخ تئاتر در دانشگاه سوربن به انجام رسانده است، میهمان برنامه امشب «خیلی دور خیلی نزدیک» است. وی که دبیر جشنواره بین المللی توکیو است، برنامه ای رقابتی برای تئاترهای شرکت کننده در این جشنواره طراحی کرده است تا در آستانه المپیک توکیو ۲۰۲۰، یادآور رقابت های هنری در دوران های قدیم المپیک باشد.
وی معتقد است همانطور که در سالهای پیش رو، آسیا وزن بیشتری در اقتصاد جهانی پیدا کرده است، هنرمندان آسیایی نیز باید برای ایفای نقش مهم تری در صحنه هنر جهانی آماده شوند. او معتقد است هنر اروپایی با استانداردها و معیارهایش هرگز جهان شمول نبوده و امروز این ادعای جهان شمولی به پایانش نزدیک می شود.
دکتر یوکویاما که پایان نامه اش را درباره معیار زیبایی در بازیگری از یونان باستان تا امروز نوشته است، معتقد است بازیگری امروز، بیش از آن که به بازیگری در یونان باستان شبیه باشد، از فنون سیاست و سخنوری وام گرفته است.
یوشیجی یوکویاما که در اسفند ۹۷ برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر به ایران سفر کرده بود، چند ساعت قبل از بازگشت به توکیو میهمان برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» شد.
یازدهمین قسمت از برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» را می توانید شنبه ۳۰ شهریور ماه ساعت ۲۱ و یکشنبه ۳۱ شهریور ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما تماشا کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.