دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

روی آنتن شبکه هفت سیما؛

شکستن قاب شیشه ای تلویزیون با برنامه «راهش اینه»

برنامه راهش اینه

سینماپرس: «راهش اینه» با رویکرد متفاوت در حوزه کار آفرینی و شکسته شدن قاب شیشه‌ای روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه زنده تلویزیونی «راهش اینه» کاری از گروه مهارت‌های عمومی شبکه هفت سیما با موضوع کارآفرینی و راهکارهایی برای ایجاد اشتغال و کسب‌وکار از سال گذشته روی آنتن شبکه هفت سیما رفت.

ایجاد انگیزه برای راه انداختن کسب‌وکارهای کوچک با هدف تولید کالای ایرانی، معرفی کسب‌وکارهای کوچک خانگی و نشان دادن مسیر درست کارآفرینی، مهارت‌آموزی‌های عصر دیجیتال در کسب‌وکار و ... مهم‌ترین سرفصل‌های این برنامه زنده تلویزیونی هستند.

شکستن قاب شیشه ای تلویزیون  با برنامه «راهش اینه»

فصل جدید این برنامه، نگاهی نو به مقوله کارآفرینی دارد؛ برای همین در هر برنامه با صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و موفق خانگی، گفت‌وگویی کوتاه انجام می‌شود تا از تجربه‌های خود در این عرصه روایت کنند و الگوی کسانی شوند که در ابتدای مسیر کارآفرینی قرار دارند. رویکرد جدید «راهش اینه» از قاب شیشه‌ای بیرون آمده و کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. اولین کارگاه آموزشی برنامه «راهش اینه»  شبکه هفت سیما، با عنوان عکاسی تبلیغاتی روز جمعه برگزار شد.

برای راه اندازی کسب و کار نیازمند فراگیری مهارت‌های گوناگونی هستیم؛ فراگیری یک مهارت سخت مانند خیاطی، جوشکاری، آشپزی، منبت کاری و مانند آن‌ها می‌تواند زمینه ساز کسب درآمد باشد، اما بازاریابی، تبلیغات و فروش، شناخت مشتری و بازار از جمله دانش و مهارت‌هایی است که بدون آن‌ها فروش و درآمدزایی اتفاق نمی‌افتد.

پرتو رضائیان تهیه کننده برنامه «راهش اینه»  پیرامون این برنامه گفت:برنامه «راهش اینه»   در حوزه کسب و کار و کارآفرینی از آذر ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و از ۱۵ تیرماه امسال فصل جدید را شروع کردیم.

وی ادامه داد: رویکرد برنامه در فصل قبلی آموزشی و کارشناس محور بود و در فصل جدید به کسب و کارهای خرد و خانگی پرداختیم.

رضاییان عنوان کرد: افراد بسیاری هستند که در خانه کار می‌کنند و یک شعاری وجود دارد که هر خانه یک کارخانه است و می‌توانیم در خانه ظرفیت تولید داشته باشیم و افراد خانواده به چرخه اقتصادی کشور کمک می کنند.

وی افزود:رسالت برنامه «راهش اینه» در فصل جدید  پرداختن به همین کسب و کارها است که امید را به جامعه تزریق می کند و در فصل جدید درباره مشاغل مختلف، آموزش‌هایی را با یک رویکرد کاربردی و عملیاتی در نظر گرفته ایم.

رضائیان ادامه داد: با توجه به ارتباطی که با مخاطب برقرار کردیم متوجه شدیم که شاید  برای ما به عنوان  کارآفرین و آشنا به کسب و کار برخی از آموزش ها عادی باشد اما برای کسانی که به تازگی کاری را آغاز کردند، حتی یک جمله می‌تواند کسب و کار آن‌ها را متحول کند.

این تهیه کننده پیرامون سفر به شهرهای مختلف برای معرفی شغل‌های آن‌ها اظهار کرد: اگر بودجه کافی داشته باشیم علاقه‌مند هستیم به نقاط مختلف کشور سفر کنیم، تا خودمان از نزدیک شاهد این کسب و کار باشیم. در مهر ماه به گیلان و کرمان خواهیم رفت، البته در طول این برنامه به دامغان، مازندران و اصفهان سفر داشتیم.

رضاییان بیان کرد:فناوری و شبکه‌های مجازی ارتباط ما را با مردم بیشتر کرده است، از مخاطبان خواستیم از کسب و کار خود برای ما فیلم بگیرند و ارسال کنند تا در یک بخش از برنامه پخش کنیم. تمام کارها به خاطر این است که ما از قاب شیشه‌ای بیرون بیاییم وبا مردم در حوزه کسب و کار کمک کنیم.

وی توضیح داد: به عنوان تهیه کننده برنامه معتقد به شبکه سازی در حوزه کسب و کار هستم و فکر می‌کنم همه ما ظرفیت و توانایی داریم که اگر به اشتراک بگذاریم می‌توانیم در حوزه اقتصادی اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

رضاییان پیرامون کارگاه آموزشی اظهار داشت:تصمیم گرفتیم یک دوره آموزشی رایگان برای مردم تدارک ببینیم و اساتید و کارشناسان داوطلبان نیز به صورت رایگان تدریس می‌کنند. البته در طول برنامه متوجه شدیم مردم در عرضه و فروش محصولات خود مشکل دارند،قرار است غرفه‌هایی را به طور رایگان برای مردم در محل‌های عمومی در بگیریم تا محصول خود را عرضه کنند و امیدوارم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: اولین کارگاه برنامه «راهش اینه» را با موضوع عکاسی تبلیغاتی شروع کردیم و از کسانی که محصول دارند و می‌خواهند به فروش برسانند دعوت کردیم. چراکه برای عرضه محصولات خود به عکس های تبلیغاتی نیاز دارند و باید اصول عکاسی تبلیغات رعایت شده باشد.

رضائیان بیان کرد: ثبت‌نام از طریق برنامه  انجام شد و مردم به طور رایگان شرکت کردند و برای شهرستانی ها هم تدارک دیدیم که به صورت آنلاین این کارگاه‌ها را تماشا کنند، یکی از عزیزان از سیستان و بلوچستان پیام داده بود که همه چیز برای تهران‌ها است و  ما را فراموش کرده اید درصورتی که اولین کارگاه آنلاینی که برگزار خواهیم کرد را تقدیم ایشان می‌کنیم که بدانند تنها نیستند و آن‌ها را فراموش نکردیم.

ارتباط تلفنی کارشناسان کارآفرینی با مخاطبان

این تهیه کننده عنوان کرد: قرار است کارشناسان برنامه هفته‌ای یک روز در روابط عمومی شبکه آموزش حضور پیدا کنند و به مخاطبانی که در حوزه کسب و کار و کارآفرینی سوالی دارند پاسخ بدهند.


رضائیان عنوان کرد: در مدتی که در حوزه تهیه کنندگی فعالیت می‌کردم. متوجه شدم یک برنامه هر چه میزان تعامل خود را با بیننده بیشتر افزایش دهد به صورت رو در رو با مخاطب گفت و گو کند و با مردم جامعه صحبت کند و از قاب تلویزیون بیرون بیاید موفق‌تر خواهد شد هر کسی با من صحبت می‌کند و می‌گوید چرخ اقتصاد قفل شده است من نمی‌توانم کاری انجام دهم من نمی‌پذیرم چراکه در مسیری که حرکت می‌کنیم جواب نمی‌گیریم باید مسیر خود را تغییر بدهیم ما سعی می‌کنیم مسیر و ابزارهای رسیدن به آن را در برنامه «راهش اینه» به مخاطب معرفی کنیم.

گفتنی است سری جدید این برنامه به کارگردانی سهیل سلیمانی و تهیه‌کنندگی پرتو رضایی، شنبه، یکشنبه و دوشنبه حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه هفت سیما می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.